کلانی: باشگاه‌های ایران در میان زمین و آسمان قرار دارند

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل محمدی است. پرسپولیس با 32 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس شد. پرسپولیس در هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل فجرسپاسی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. پرسپولیس در سوپر جام به مصاف فولاد خوزستان می رود.

حسین کلانی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص شرایط تیم پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر اظهار داشت: با مدیریت باشگاه پرسپولیس ارتباطی ندارم و نمی‌توانم اطلاعاتی از وضعیت این روزهای باشگاه بدهم، اما در دو نوبت با یحیی گل‌محمدی صحبت کرده‌ام. تمام بار باشگاه روی دوش سرمربی و بازیکنان تیم است و آن‌ها در شرایط سختی به کار می‌برند. گل‌محمدی به عنوان مسئول فنی تیم فشار زیادی را متحمل شده است و بازیکنان هم با نجابت تاکنون مسائل را پذیرفته و تحمل کرده‌اند. 

 

وی افزود: متاسفانه مشکلات از مدیریت گذشته تاکنون روز به روز در حال افزایش یافتن است و کسی هم پاسخگوی مشکلات تیم پرسپولیس نیست. اگر تا زمانی که یحیی مهلت داده مشکلات تیم مرتفع نشود، بدون شک مشکلات فراز نشیب بیشتری پیدا خواهد کرد و خیلی سخت است که یک راه حل مناسب برای از بین بردن مشکلات پیدا کنند. امیدوارم در چند روز آینده مشکلات حل شده و اوضاع تیم از اینکه در آن به سر می‌برد شرایط بهتری پیدا کند. 

انتخابات عمدتا جنبه شخصی دارد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اعتراضات هواداران جلوی مجلس نسبت به وضعیت عجیب مدیریتی این باشگاه اینطور پاسخ داد: ما نمی‌دانیم آیا این اعتراضات برای پرسپولیس نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر و کنار آن آیا نمایندگان ملت می‌توانند باری از روی دوش پرسپولیس بردارند یا خیر. باید یک تصمیم عاجل گرفته شود یا قانونی وضع شود، چرا که باشگاه‌ها همیشه بین زمین و آسمان قرار دارند و هم اکنون در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برند. همیشه انتخاب‌هایی در باشگاه صورت می‌گیرد که عمدتاً جنبه شخصی دارد و به همین دلیل معمولاً نمی‌تواند گره‌ای از کار بگشاید یا باز کند. متاسفانه در شرایط کنونی مردم به دلیل وجود ویروس کرونا نمی‌توانند از نزدیک بازی تیم خود را ببینند و لذت ببرند.

هواداران می توانند اعتراضات را در فضای معقول مطرح کنند

کلانی ادامه داد: امیدوارم مسئولان در رابطه با حل مشکلات پرسپولیس ترتیب اثر بدهند اما اعتراض به روش توهین و ضرب شتم جالب نیست و به نظرم بهتر است از راه منطقی اعتراضات خود را مطرح کنند. من هم خبر توهین به وزیر را روز گذشته در رسانه‌ها متوجه شدم اما اطمینان دارم خانواده بزرگ پرسپولیس اهل چنین کارهای زشت و ناپسندی نیستند و من به شدت مخالف بروز چنین رفتاری هستم. اگر هواداران خواسته معقولی دارند، می‌توانند در فضای بهتری آن را مطرح کنند نه اینکه با رفتاری به دور از ادب و نزاکت بخواهند باعث خدشه دار شدن به خانواده بزرگ پرسپولیس شوند. 

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی دو باشگاه سرخابی باید به دو تیم به یک چشم نگاه کند و مشکلات پرسپولیس و استقلال را به یک چشم ببیند، به هر حال خواسته خانواده بزرگ پرسپولیس و هواداران انتظار بزرگی نیست و بهتر است هر چه زودتر اقدامات لازم و اساسی انجام گیرد. مدیران باشگاه پرسپولیس باید توانایی حل مشکلات را داشته باشند تا حق این باشگاه را بتوانند بگیرند. به نظرم پرسپولیس باشگاه فقیری نیست اما همانطور که من گفتم سرمایه‌های باشگاه در دستان سازمان‌های دیگر است که منونه آن این است حق حقوقی که صداسیما باید بدهد نه تنها این اتفاق را اجرایی نمی‌کند بلکه حتی طلبکار هم است. سازمان لیگ هم مبلغی را که باید در اختیار باشگاه‌ها بگذارد به آنها نمی‌دهد و این مسائل را چون مردم درک و از نزدیک لمس می‌کنند شروع به اعتراض می‌کنند، امیدوارم اعتراضات آنها مثمرثمر قرار گیرد اگر چه اتفاقی غیر ممکن است.

حسین کلانی

اگر کوچکترین روزنه امیدی به یحیی نشان دهند در پرسپولیس می ماند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان در خصوص اینکه آیا به نظرش یحیی گل‌محمدی همچنان به عنوان سرمربی در این تیم باقی می‌ماند یا خیر، گفت: گل‌محمدی از بدنه پرسپولیس و عشق زندگی او پرسپولیس و مردم است. او تا جایی که در توانش باشد تمام زندگی خود را برای این باشگاه گذاشته است. صدرصد حتی اگر کوچکترین روزنه امیدی به او نشان دهند که بتواند برخی مشکلات حل شود چه جایی بهتر از پرسپولیس، چرا که وی در باشگاهی کار می‌کند بیشترین هوادار را دارد و از همه مهم‌تر همه او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند. بازیکنان به او اعتقاد کامل دارند و خودش هم عاشق باشگاهش است پس نتیجه می‌گیریم اگر اتفاقات مثبت صورت بگیرد او در تیم خواهد ماند. البته برخی در این میان هستند که دوست دارند پرسپولیس را نابود کنند اما ان‌شاءالله مسائل طوری برطرف شود و در این بین هم گل‌محمدی تغییر عقیده بدهد و در تیم بماند.

کدخبر: 767790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟