دلایل افت پرسپولیس در لیگ بیست و یکم + فیلم

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تحت هدایت یحیی گل محمدی است. پرسپولیس با 14 بازی و 29 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد. پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر مقابل پدیده در مشهد با نتیجه یک بر یک متوقف شد. پرسپولیس همچنان با پنجره بسته نقل و انتقالاتی روبرو است. پرسپولیس  در روز 23 دی ماه سال جاری در هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف فجر سپاسی شیراز می رود.

به گزارش رکنا ورزشی، پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر 18 دی ماه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصف پدیده رفت و در مقابل این تیم قعر نشین با تساوی یک بر یک متوقف شد تا هواداران انتقادات زیادی نسبت به عملکرد سرخپوشان تهرانی داشته باشند.

با گل به خودی که در دیدار برابر تیم پدیده در دروازه پرسپولیس جای گرفت، گل های خورده شاگردان یحیی گل محمدی در آستانه نیم فصل اول دو رقمی شد. گل به خودی دیدار تیم پرسپولیس برابر پدیده دهمین گل خورده سرخ ها در نیم فصل اول محسوب می شد. این گل در حالی درون دروازه تیم پرسپولیس جای گرفت که دریافت 10 گل در 14 بازی نمی تواند آمار خوبی برای تیم یحیی گل محمدی محسوب شود.

 این در حالی است که پرسپولیس در فصل گذشته سرخپوشان تنها با 14 گل خورده موفق شدند قهرمانی را به دست آورند اما به نظر می رسد افت کیفیت پرسپولیس در لیگ بیست و یکم عوامل مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

شوک حذف از لیگ قهرمانان آسیا

حذف از لیگ قهرمانان آسیا در حالی رقم خورد که پرسپولیسی ها قصد داشتند طلسم عدم قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را بشکنند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فیصل بن فهد شهر ریاض در مقابل الهلال عربستان قرار گرفتند و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شدند، بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و حاشیه هایی که در سفر کاروان پرسپولیس به عربستان ایجاد شده بود شاگردان گل محمدی در لیگ برتر بیست و یکم با روحیه ای نامناسب به مصاف رقبا رفتند که با توجه به جدایی چند ستاره سرخ پوش در مسابقات ابتدایی عملکرد پر نوسانی را به نمایش گذاشتند.

پنجره بسته جدایی سه بازیکن کلیدی

در فصل نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس برای حضور در مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا آماده می شد که سه بازیکن اصلی سرخ های پایتخت که نقش پر رنگی در قهرمانی پنجم داشتند از جمع شاگردان گل محمدی جدا شدند.

محمد حسین کنعانی زادگان در فصل گذشته عملکرد خوبی در خط دفاعی پرسپولیس داشت و در کنار سید جلال حسینی استحکام زیادی به خط دفاعی پرسپولیس بخشیده بود دورازه پرسپولیس تنها 14 بار باز شد  همین موضوع باعث شد تا کنعانی زادگان به مدافع فیکس تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شود؛ در پایان فصل با وجود اصرار مدیر وقت باتوجه به گزینه های خوبی که داشت به پیشنهادی از تیم فوتبال الاهلی قطر واکنش مثبت نشان داد و پایتخت را ترک کرد و راهی حوزه خلیج فارس شد تا فوتبالش را در لیگ ستارگان قطر ادامه دهد.

احمد نوراللهی هافبک کلیدی سرخ ها که 7 سال در پرسپولیس حضور داشت و موفق به زدن 10 گل شد نوراللهی در بازیسازی هم یکی از بازیکنان کلیدی در این شاصه فنی بود، در پایان لیگ بیستم تصمیم به تجربه جدید گرفت و با با باشگاه الشباب الاهلی امارات قراردادی امضا کرد به این تیم پیوست.

شماره هشت / احمد نوراللهی

شهریار مغانلو مهاجم سابق پیکان که در لیگ بیستم لژیونر شده بود و در باشگاه سانتاکلارا تبدیل به نیمکت شده بود در نقل و انتقالات زمستانی با قرار دادی قرضی به پرسپولیس پیوست و عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر داشت و 13 بازی موفق به زدن 4 گل شد شهریار مغانلو که در قرارداد قرضی‌اش با سرخ ها به پایان رسیده بود، باشگاه سپاهان اصفهان موفق شد با فروش محمد محبی به سانتاکلارا و پرداخت مبلغ حدود 400 هزار دلار مغانلو را جذب کند تا در فصل نقل و انتقالات به این شکل از رقیب جدی اش پیشی بگیرد.

عدم جذب مهره هم تراز در فصل نقل وانتقالات

با توجه به جدایی سه بازیکن کلیدی که به آن اشاره کردیم یحیی گل محمدی برای جایگزینی علیرضا ابراهیمی را از گل گهر،علی نعمتی را از پدیده مشهد، رضا اسدی را از سن بولتن اتریش،حامد پاکدل را از آلومینیوم اراک و پس از حذف لیگ قهرمانان آسیا در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی وحدت هنانوف را استقلال تاجیکستان جذب کرد.بازیکنان ذکر شده تا به حال نتوانسته اند جای خالی دو بازیکن فیکس تیم ملی را پر کنند.

پرسپولیس نیمکت

عدم ثبات مدیریت

در شانزدهم شهریور 1400 جعفر سمیعی از مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس استعفا کرد از جدایی سمیعی حدود چهار ماه می گذرد و مدیریت این باشگاه با سرپرست موقت اداره می شود یحیی گل محمدی و پیشکسوتان بارها نسبت به بلاتکلیفی سرخپوشان پایتخت واکنش نشان داده اند و به نظر می رسد این موضوعات روی تمرکز بازیکنان و کادر فنی تاثیر گذار بوده است.

سمیعی و صدری

 با تمام دلایلی که هر کدام می تواند در عملکرد فنی سرخ ها نقش داشته باشد اما تفاوت کیفیت فنی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته به طور کامل مشهود است. باید دید یحیی گل محمدی و همکارانش برای ترمیم پرسپولیس در بازی های پایانی نیم فصل اول و نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر چه تدابیری می‌اندیشند.

کدخبر: 760340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی پور دبیر گروه: وحید مرادی
آیا این خبر مفید بود؟