درخواست مس سونگون برای میزبانی در دور برگشت لیگ شمشیربازی

به گزارش رکنا ورزشی، دور رفت لیگ برتر شمشیربازی در اسلحه‌های اپه و سابر در مجموعه شهید شیرودی به پایان رسید. جذاب‌ترین رقابت در اسلحه سابر بین دو تیم مس سونگون و دانشگاه آزاد بود که در پایان مس سونگون با اختلاف ۲ امتیاز رقیبش را شکست داد. 

محسن وحدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص ارزیابی خود از دور رفت لیگ شمشیربازی اظهار کرد: خداراشکر لیگ خوبی شاهد بودیم زیرا جدای اینکه تیم‌ها قدرتمند بودند ورزشکاران ملی‌پوش هم بین تمامی تیم‌ها تقسیم شده بودند و همین باعث شده بود تا نتایج به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نباشد. با وجود اینکه دور رفت به اتمام رسید اما هنوز هم تیم‌های مدعی قهرمانی مشخص نیستند زیرا بازی‌ها پیچیده و نزدیک به هم است.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره دو ورزشکار خارجی هم از کشورهای سوئد و قبرس در لیگ حضور داشتند و این نشان‌دهنده لیگ ما است که ورزشکاران سایر کشورها از حضور در آن استقبال می‌کنند. قرار شده برای دور برگشت هم یک ورزشکار از روسیه و ترکیه به جذب تیم‌ها در بیایند. نحوه برگزاری لیگ در سطح جهانی است چرا که خود ورزشکاران از اینکه لیگ در شرایط خوبی در حال برگزاری است ابراز رضایت کردند و امیدوارم در دور برگشت مسابقات جذاب‌تری را بین تیم‌ها شاهد باشیم.

دبیر فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: با توجه به نحوه خوب برگزاری مسابقات در دور رفت، برای دور برگشت یک تیم از خوزستان در بخش اپه برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده و همچنین تیم مس سونگون هم درخواست میزبانی برای دور برگشت مسابقات را داشته است. باید ببینیم شرایط چگونه است تا پس از آن درباره این مسئله تصمیم‌گیری کنیم.

وحدانی درباره جام جهانی گرجستان هم گفت: برنامه ما این است چهار نفر در بخش دختران و چهار نفر در بخش پسران به جام‌جهانی به گرجستان اعزام کنیم. بالاخره از الان برای بازی‌های آسیایی و همچنین المپیک پاریس استارت کار را بزنیم تا بتوانیم در رنکینگ جایگاه خوبی داشته باشیم. تمام هدف ما سابریست ها این است تا در گرجستان بتوانند جایگاه خوبی کسب کنند. خوشبختانه در این مدت هم شرایط از همه لحاظ برای آنها فراهم بوده است.

وی در پایان درباره برنامه و رویکرد فدراسیون شمشیربازی برای بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: رویکرد ما مشخص است در چین بتوانیم نسبت به دوره گذشته جایگاه خودمان را ارتقا دهیم. البته شرایط با جاکارتا تفاوت زیادی دارد زیرا چین جدای بحث میزبانی در این مدت هم به کیفیت بهتری دست یافته است. قطعا رویکرد آنها این است تا در کشور خودشان به هیچ کشوری اجازه عرض اندام ندهند و خودشان روی سکو بروند. کره هم که همیشه در المپیک و مسابقات جهانی روی سکو نخست ایستاده است یکی دیگر از رقبای جدی برای ما است و به همین دلیل باید بهترین برنامه‌ریزی ممکن را داشته باشیم. آرزوی ما این است تا بتوانیم کره را در هانگژو شکست دهیم اگر چه این کار خیلی سخت است اما غیر ممکن هم نیست.

انتهای پیام/

کدخبر: 757502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟