جشنواره پنیر غلتان در انگلیس + عکس و فیلم

 به گزارش رکنا، جشنواره پنیر غلتان تپه کوپر در انگلیس. مسابقه‌ای که برگزار می‌شود به این صورت است که یک قطعه پنیر دایره‌ای شکل و چرخ‎‌مانند به وزن 4 کیلوگرم از بالای تپه رها می‌شود و شرکت کنندگان برای گرفتنش به دنبال آن می‌دوند.

پنیر غلتان در انگلیس

شیب تپه کوپر که نزدیک شهر گلاستر قرار دارد چندان زیاد است که کمتر کسی می‌تواند بدود و روی پاهای خود باقی بماند، اکثر شرکت کنندگانی که دنبال پنیر غلتان می‌دوند خودشان هم قل می‌خورند و پایین می‌آیند. البته خود پنیر را تقریبا هیچ وقت نمی‌توان گرفت، بنابراین برنده اولین کسی است که از خط پایان که دامنه تپه قرار دارد عبور کند. با توجه به شیب تپه و صدمات الحتمالی، شرکت در این مسابقه ماجراجویی است که نیاز به شجاعت دارد!

جشنواره پنیر غلتان

سالانه صدها شرکت کننده و تماشاچی برای حضور در این جشنواره در شهر گلاسترش انگلستان گرد هم می‌آیند. سابقه این رویداد به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد؛ زمانی که یک جشن روستایی بود. قطعه پنیری که در این مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرد محصول بومی و خاص منطقۀ گلاستر است. امروزه شرکت کنندگان این رویداد از کشورهای مختلفی به این شهر می‌آیند؛ به طوری که برندگانی از کانادا، مصر و ژاپن داشته است.

مترجم: مبینا محمدی

کدخبر: 1001719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟