نکات مهم پیش از طراحی سایت که باید به آن توجه کنید

 

1- شکل ظاهری وب سایت

زمانی که یک کاربر وارد یک سایت می شود با اولین چیزی که مواجه می شود ظاهر آن است. پس یکی از نکات مهم در طراحی سایت توجه به المان های ظاهری آن است. در ادامه به بررسی یک سری نکات مهم در این باره می پردازیم.

رنگ بندی قالب سایت

اولین نکته مهم و تاثیر گذار در طراحی یک وب سایت رنگ بندی آن است. شما و یا طراح باید طوری از رنگ ها استفاده کنید که هم به زیبایی سایت کمک کند و هم به خوانایی متن ها ، المان ها ، لینک ها و … کمک کند. با انتخاب رنگ بندی درست می توانید تجربه کاربری (UX) خوبی برای وب سایت خود فراهم کنید. همچنین شما می توانید از پالت های رنگ آماده نیز استفاده کنید.

انتخاب فونت مناسب برای خوانایی بیشتر

فونت ها بخش مهم دیگر در طراحی ظاهر سایت هستند که به خوانایی متون وب سایت شما و همچنین زیبایی آن کمک شایانی می کنند. فونت های زیادی برای استفاده در یک وب سایت وجود دارند که هم رایگان و هم پولی هستند و همچنین زبان های مختلف را پشتیبانی می کنند.

استفاده از تصاویر با کیفیت

شما با استفاده از تصاویر می توانید هم به زیبایی وب سایت خود کمک کنید و هم به اطلاعات مورد نیاز را به کاربر نمایش دهید. مثلا در وب سایت های فروشگاهی، یکی از مهم ترین نکات استفاده از عکس های با کیفیت، تمیز و از زاویه و مدل های مختلف محصول است. همچنین استفاده از عکس های زیبا در اسلایدرها، کمک زیادی به زیبایی وب سایت می کند. 

واکنشگرا (ریسپانسیو بودن) وب سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت شما از مهم ترین نکات آن در طراحی است. ریسپانسیو بودن به این معناست که وب سایت شما در نمایشگر هایی با ابعاد مختلف مثل گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و … به درستی و زیبایی نمایش داده شود. این امر هم به زیبایی و هم به سئو و تجربه کاربری (UX) وب سایت شما کمک می کند. 

طراحی سایت در کرج

2- سیستم های مدیریت محتوا

امروزه سیستم های مدیریت محتوا مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها وردپرس است . شما می توانید با استفاده از این سیستم ها بدون نیاز به برنامه نویسی، وب سایت خود را راه اندازی کنید. همچنین سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی نیز هستند که توسط برنامه نویس ها و با استفاده از زبان هایی مثل سی شارپ، جاوا اسکریپت و … طراحی می شوند. در ادامه به بیان نکاتی درباره تفاوت های این نوع سیستم ها می پردازیم.

هزینه طراحی سایت 

اگر بودجه ای زیادی برای طراحی سایت در اختیار ندارید، طراحی سایت با استفاده از سیستم های آماده (مثلا وردپرس) بهترین گزینه برای شما است. معمولا طراحان سایتی که از سیستم های آماده استفاده می کنند هزینه کمتری نسبت به برنامه نویسان وب که سیستم های اختصاصی طراحی می کنند، دریافت می کنند.

سرعت لود صفحات وب سایت

سیستم های اختصاصی سرعت به مراتب بالاتری از سیستم های مدیریت محتوا آماده دارند. زیرا سیستم های آماده دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند که ممکن است از همه آن ها در یک وب سایت استفاده نشود و همین باعث کند شدن آن می شود اما سیستم های آماده چون از پایه طراحی می شوند فقط دارای قابلیت های مورد نیاز آن وب سایت هستند و همین باعث افزایش سرعت آن ها می شود. مجموعه طراحی سایت پلن سایت به صورت اختصاصی خدمات طراحی سایت در کرج را ارائه میدهد. در صورتی که قصد ندارید از سیستم های آماده استفاده کنید میتوانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

امنیت سایت

سیستم های آماده به دلیل اینکه اکثرا اپن سورس هستند و کد های آنها در اختیار عموم قرار دارد دارای امنیت کمتری نسبت به سیستم های اختصاصی هستند. 

3- هدف خود را از طراحی سایت مشخص کنید 

شاید این نکته زیاد فنی نباشد اما در واقع تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت وب سایت شما می گذارد. اهداف مختلفی را می توان برای طراحی یک سایت در نظر گرفت. مثلا ممکن است شما قصد فروش محصولی را در وب سایت خود داشته باشید ؛ یا بخواهید خدمات شرکت و مجموعه خود را معرفی کنید یا اینکه قصد داشته باشید تا با استفاده از یک سایت رزومه ای خود و مهارت های خود را به دیگران معرفی کنید. با تعیین هدف خود کار های شما در آینده بر روی وب سایت خود، جهت گیری درست تری به خود می گیرند و به موفقیت وب سایت شما کمک می کند.

4- بهینه سازی (SEO) سایت

امروزه سئو به یک امر بسیار ضروری و مهم برای وب سایت ها تبدیل شده است. موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و آپدیت هستند و شما نیز باید محتوا سایت خود را متناسب با تغییرات آن ها بروز کنید تا وب سایت شما بتواند رتبه خوبی در نتایج موتور های جستجو دریافت کند و این باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود. در ادامه به بیان نکات مهمی درباره سئو یک وب سایت می پردازیم.

تولید محتوا اصولی

می توان با قطعیت گفت مهم ترین بخش سئو یک وب سایت، محتوای موجود در آن است. این محتوا می توان شامل مقالات، محصولات، دوره ها، عکس ها، لینک ها و … باشد. هر چقدر این محتوا ها اصولی تر و کاربردی تر نوشته شوند و در جای مناسب استفاده شوند به سئو وب سایت شما کمک بسیار بزرگی می کند. 

ساختار مناسب URL

ساختار مناسب URL می تواند به سئو سایت شما کمک بزرگی کند. از نکات مهم درباره URL می توان به استفاده نکردن از کلمات فارسی، استفاده کردن از خط تیره، استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با صفحه و قابل فهم و … اشاره کرد.

سازگاری با انواع مرورگرها

سازگاری وب سایت شما با انواع مرورگر ها و همچنین انواع دستگاه ها می تواند کمک بسیار بزرگی به سئو سایت شما بکند. 

تحقیق کلمات کلیدی

تعیین درست کلمات کلیدی برای وب سایت شما یکی از مهم ترین اقدامات مربوط به سئو می باشد که به این معنی است که کلمات اصلی و مهم که باید روی آن ها کار شود و وب سایت شما روی آن ها رتبه بگیرد، پیدا شوند. 

5- فعالیت در شبکه های اجتماعی

شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف می توانید کمک بسیار بزرگی به وب سایت خود بکنید. با این کار در واقع با یک تیر چند نشان می زنید. اول اینکه با این کار بازدید وب سایت خود را بالا می برید و در واقع به سئو سایت خود نیز کمک می کنید. همچنین با این کار باعث می شوید تا برند خود را معروف و محبوب کنید و در امر برند سازی و دیجیتال مارکتینگ نیز به وب سایت خود کمک می کنید. 

طراحی سایت کرج

 

کدخبر: 1001602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟