سیدی: بیرانوند باید احساس خطر کند

 محسن سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص تقابل ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت:  بازی های تیم ملی همیشه شرایط ویژه‌ای دارد با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی کمی برای دور هم بودن و تمرین فرصت کمی دارند. اکثر بازیکنان لژیونر هستند و به همین دلیل کار برای هماهنگی سخت است.

 *هماهنگی تیم ملی سخت است

وی افزود: به خاطر تعدد لژیونرها، روند بازی تیم ملی دچار چالش می‌شود که در دقایق ابتدایی از نظر هماهنگی این موضوع بیشتر خودش را نشان می‌دهد. به خصوص بازی هایی که فاصله فیفا دی و مسابقات لیگ برتر نزدیک است؛ اما پس از صعود به جام جهانی شرایط متفاوت می‌شود. اردوی آماده‌سازی و مسابقات تدارکاتی هماهنگ‌تر و آماده‌تر در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کنیم ماهیت تیم ملی ایران را در یک سری از بازی ها خیلی فراتر می‌بینید همین جام جهانی گذشته کشور روسیه که تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی روش واقعا فوق العاده بودند؛  ولی همان تیم ملی بازی با کره جنوبی و لبنان عملکرد و نتیجه متفاوتی داشت.  بازی با لبنان مانند دیگر کشورهای عربی مسئله تکنیک و تاکتیک کاملا متفاوت است. وقتی که این کشورها جلو می‌افتند تکنیک و تاکتیک از بین می‌رود و بازیکنان تیم ملی ایران با یک بازی پر فشار موفق شدند، نتیجه بازی را عوض کنند.

*اتفاقات ناگهانی می‌تواند دردسر ساز شود 

مربی سابق پرسپولیس گفت: اسکوچیچ ثابت کرد در نیمه دوم با برنامه وارد زمین شده و شناخت خوبی از روند بازی دارد. تیم ملی و همیشه در یک فراز نشیب قرار دارد و به عنوان مربی اعتقاد دارم که در همین بازی‌ها که تیم ملی ایران فشار کمتری روی وارد می‌شود اتفاق‌های ناگهانی می‌تواند دردسر ساز شود و بازیکنان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند.

*از نیروهای با انگیزه‌تر استفاده کنید

سیدی درباره دروازه‌بان تیم ملی ایران عنوان کرد: به نظر بنده مقابل بعضی تیم‌ها از بازیکنانی که انگیزه‌های بیشتری دارند استفاده کنیم و این موضوع برای بنده جای علامت سوال که چرا بعضی پست‌ها تغییراتی را سرمربی تیم ملی نمی‌دهد؟  و اسکوچیچ تغییرات به وجود نمی آورد. در بعضی بازی‌ها پیام نیازمند یا امیر عابدزاده می‌توانند در ترکیب قرار بگیرند. ما باید نیروی انسانی تربیت کنیم و مربی‌ها موظفند بازیکنان بیشتری را به تیم ملی معرفی کنند، کی‌روش در تیم ملی توانست و خیلی مقتدرانه و خیلی با قدرت و با یک دوربین خیلی خاص توانست این مسئله را در فوتبال ما نهادینه کند

*بیرانوند غافلگیر شد

در دیدار مقابل لبنان شرایط آب و هوایی و زمین مسابقه تاثیر به سزایی در این بازی داشت، گل اول  غافلگیرکننده بود من تا به نظر من یک بازیکن حرفه‌ای باید عوامل محیطی مانند باد وباران و ... را درنظر بگیرد و تا سوت داور به توپ توجه کند تا تجربه بازی با ژاپن تکرار نشود به نظر بنده بهتر است در بعضی اوقات به جای بیرانوند دروازبان دیگری در چهارچوب قرار بگیرد تا همیشه دروازبان دیگری در شرایط بازی داشته باشیم و هم علیرضا بیرانوند کمی احساس خطر کند ورقیب جدی باعث شود تا در فرم بهتری قرار بگیرد تا مردم از یک اتفاق یا یک ریسک ناراحت نشوند.

*عذرخواهی بیرانوند درست بود

وی در پایان خاط نشان کرد: بیرانوند با رفتاری حرفه‌ای از مردم عذرخواهی کرد. امیدوارم دریافت این گل از لبنان درسی شود تا در دیدارهای بعدی یوزهای ایرانی عملکرد بهتری داشته و هوشیار‌تر باشد. 

کدخبر: 739736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی پور, وحید مرادی
آیا این خبر مفید بود؟