روشن: تیم ملی از تجربیات تلخ درس بگیرد/ اسکوچیچ حرف خوبی نزد

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا در خصوص پیروزی ایران مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: بازی بد نبود اگر بازیکنان ازابتدا به  فکر آخر بودند و فشار اواسط نیمه اول را به حریف وارد می‌کردند شاید خیلی زودتر به گل می رسیدند . در این صورت خیال مردم راحت‌تر می‌شد. اما به خاطر اینکه عقب افتادیم و برای جلوگیری از شکست حملات زیادی روی دورازه حریف وارد کردیم و خداراشکر بازیکنان به حق‌شان رسیدند. تیم ملی ایران در طول بازی مالک توپ و میدان بود، بهتر است ارکان تیم ملی ایران روی گلی که دریافت کردیم بیشتر فکر کنند.  یک مقدار از اعتراض به داور دوری کنند اگر این موارد رعایت شود نتیجه گیری بهتر به دست می آید و هواداران فوتبال راضی‌تر خواهند شد.

*از تجربیات تلخ درس بگیریم

 در خصوص گلی که تیم ملی ایران  مقابل لبنان دریافت کرد، افزود: این گل از نظر بنده عجیب نبود. بلکه بازیکنان بودند که در این گل غفلت داشتند و مقصر بودند. به هر حال داور و کمک داور است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. بازیکنان باید کار خودشان را انجام دهند. از تجربه تلخ دیدار ژاپن که بازیکنان بازی را رها کردند و دروازه ما باز شد باید درس می گرفتند. سوت ابزار داور است و بازیکنان تا زمانی که سوت زده نشده باید کار خودشان را انجام دهند امیدوارم این بار دیگر این گل تجربه شود که دوباره تکرار نکنند.

وی افزود: تجربه دوران بازیکنی‌ام وقتی در مقابل فرانسه قرار گرفته بودیم و بازی با نتیجه یک بر یک در جریان بود ضربه ایستگاهی برای حریف گرفته شد که ما هم چنین اشتباهی را دچار شدیم وقتی خطای دو ضرب گرفته شد وقتی در حال قرار گرفتن مقابل توپ بودیم زنده یاد ناصر حجازی در حال تنظیم کردن دیوار دفاعی بود ضربه به سمت دروازه زده شد در غافلگیری ما گل به ثمر رسید رفتی مرحوم حجازی به زدن سوت داور اعتراض داشت با کارت زرد داور مواجه شد بعدا متوجه شدیم نیازی به سوت داور ندارد همین تجربه باعث شد تا دیگر این اشتباه تکرار نشود. بهتر است هر چند وقت یک‌ بار جلساتی با داوران برگزار شود تا بازیکنان در زمینه داوری توجیه شوند و اگر قوانین جدیدی وجود دارد با آن آشنا شوند

*نزدیک بود کارمان سخت شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با این برد مردم تا بازی مقابل سوریه خوشحال هستند. اگر ما سوریه را شکست دهیم با دست پُر در مقابل کره جنوبی و در خاک این کشور قرار می‌گیریم؛ اگر در این بازی امتیاز از دست دادیم فشار زیادی روی تیم ملی ایران وارد می‌شد و در خاک کره کار سخت تر می‌شد.

در مسئله طارمی فدراسیون قصور کرد

حسن روشن در مورد نبود طارمی و تغییر ترکیب تیم ملی ایران گفت: مسئله طارمی را فدراسیون به نظرم قصور کوچکی کرد و سرمربی اختیارات تام دارد. فدراسیون بلافاصله باید کارگروهی تشکیل می‌داد. به صورت مجزا با اسکوچیچ و طارمی صحبت می کرد و در ادامه سوءتفاهمات برطرف می‌شد و از این بازیکن استفاده می شد. به نظرم اسکوچیچ هم اظهار نظر خوبی نکرده است. حالا طارمی هم رنجیده است و صحبتی مطرح کرده خدا را شکر این بازی را بردیم اگر این بازی را نمی بردیم حواشی و مشکلات بیشتری به وجود می آمد حتی می‌توانست تصمیمات بهتری گرفته شود.

کدخبر: 739641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی پور
آیا این خبر مفید بود؟