کشتی‌گیر جنجالی تیم ایران دوپینگی از آب درآمد!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، در پی به وجود آمدن سئوالات بسیار زیادی در مورد دیدار نیمه نهایی بهروز هدایت نماینده وزن 87 کیلوگرم ایران در رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی توضحیاتی را به شرح زیر ارائه داد:

نخست آنکه فدراسیون کشتی از زمان استقرار مدیریت جدید برای هر مسابقه در سطح ملی و کشوری به منظور ریشه کن سازی معضل دوپینگ از سازمان مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) طی نامه رسمی برای انجام تست دوپینگ دعوت بعمل می آورد و در رقابت های بین المللی کشتی جام تختی در شیراز هم این امر انجام شد.

با توجه به همکاری نزدیک نادو با مربیان تیم ملی برخی نفرات انتخاب و از آن ها آزمایش دوپینگ گرفته شده البته افسران کنترل دوپینگ نادو هم از روش های معمول نیز برای انتخاب نفرات کمک می گیرند که در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی آقای بهروز هدایت نیز به پیشنهاد مربیان تیم ملی انتخاب شد و در ادامه ایشان با افسران کنترل دوپینگ همکاری کرده و آزمایش دادند.

با توجه به ضرورت انجام سریع تست های دوپینگ ورزشکاران بواسطه اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا در هندوستان و پیگیری مستمر فدراسیون در این خصوص، نادو طی نامه ای از آزمایشگاه کلن آلمان خواست که پاسخ ها را سریع و اورژانسی ارسال کنند که در پاسخ به درخواست نادو، آزمایشگاه کلن طی نامه ای اعلام کرد بواسطه ترافیک کاری امکان پاسخگویی سریع نمی باشد.

در ادامه نادو طی نامه ای، فدراسیون کشتی را از این امر آگاه کرد و در جلسه فنی که توسط کادر فنی تیم ملی برگزار شد به علت آنکه نمی شد بدون مدرک و مستندات فردی را از اعزام به مسابقات حذف کرد، ضمن ارشادات لازم کشتی گیران، همه افراد منتخب اعزام شدند.

در زمانی که مسابقات قهرمانی آسیا در کشتی فرنگی در حال برگزاری بود و قبل از انجام مسابقات نیمه نهایی آزمایشگاه کلن اعلام کرد که یکی از آزمایشات هدایتی مثبت شده و برای آزمایشات تکمیلی قرار است آزمایش های نهایی نیز انجام شود.

با توجه به این نامه اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شود، مدال ها از وی گرفته خواهد شد و اگر ورزشکار ما موفق به کسب مدال می شد، باید آزمایش دوپینگ دیگری می داد که این مورد شامل جریمه جدیدی برای او می شد و از طرف دیگر اینکار بدور از اخلاق و رفتار حرفه ای نیز بود.

بنابراین به بهروز هدایت اطلاع داده شد که از انجام کشتی انصراف دهد و نهایتا وی هم از ادامه مسابقات کنار گذاشته شد.

به طور خلاصه موارد زیر قابل ذکر است:

1- تست دوپینگ از ورزشکار گرفته شده است و نامبرده همکاری لازم را داشته است.

2- ادامه روند مسابقه بعد از مشخص شدن آزمایش، جرایم مالی بیشتری درپی داشت.

3- تداوم مسابقه باعث حذف ورزشکاران توسط کشتی گیر ما و خارج از اخلاق بود.

4- روند حذف ورزشکار ما سریعا و بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی آزمایشگاه کلن صورت گرفت.

5- با توجه به مشکوک بودن مربیان به ورزشکاران نامه نگاری از سوی فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی در اسرع وقت انجام شد.

6- بعلت ترافیک کاری آزمایشگاه کلن نتایج دیر اعلام شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟