حسن رنگرز در گفتگوی اختصاصی:برگزاری قطعی مسابقات جام جهانی کشتی در ایران!

به گزارش گروه ورزشی رکنا، قرار بود رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای هفتم و هشتم آذر در سالن ۱۲ هزارنفری برگزار شود و همه شرایط برای میزبانی این رقابت‌ها مهیا شده بود، اما اتحادیه جهانی کشتی در تصمیمی غیرورزشی اعلام کرد که این رقابت‌ها به تعویق افتاده و در تاریخ مورد نظر برگزار نمی‌شود.

جام جهانی کشتی فرنگی سال 2019 قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن ١٢ هزار نفری آزادی برگزار شود. بعد از اینکه دو تیم مجارستان و ژاپن به دلایل خاص خودشان از شرکت در این رقابت‌ها انصراف دادند، در اجلاس روز شنبه اتحادیه جهانی که در استانبول برگزار شد، هیئت اجرایی اتحادیه تصمیم به لغو رقابت‌ها گرفت.

دلیل آن نیز از سوی اتحادیه جهانی «ناامنی» در ایران عنوان شد؛ در حالی که تهران برای میزبانی از این رقابت بین المللی در امنیت کامل به سر می‌برد و تمامی اقدامات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها انجام شده بود.

در پی این تصمیم، فدراسیون کشتی و سپس وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به سرعت وارد عمل شدند و اعلام شد در صحبت تلفنی رئیس کمیته ملی المپیک با لالوویچ؛ رئیس اتحادیه جهانی گفته مسابقات در تاریخ دیگری در تهران برگزار می‌شود، بنابراین برگزاری این مسابقات در تهران به تعویق افتاده و لغو نشده است.

فدراسیون کشتی حتی عنوان کرد که اتحادیه جهانی از ایران تاریخ جایگزین برای برگزاری این رقابت‌ها در تهران خواسته که دو تاریخ نیز در ماه جاری به اتحادیه اعلام شده است.

به گزارش رکنا، در همین رابطه با حسن رنگرز مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون در پاسخ به سوال خبرنگار ر کنا پیرامون برگزاری مسابقات جام جهانی گشتی در کشورمان تاکید کرد که این مسابقات به طور حتم در ایران برگزار خواهد شد.

رنگرز در گفتگو با رکنا اظهار داشت: همانطور که می دانید در جلسه فدراسیون جهانی کشتی در استانبول، ابتدا قرار بر این شد که مسابقات در کشور ما برگزار نشود. پس از این اتفاق اما با پیگیری های که از طریق فدراسیون کشتی کشورمان انجام دادیم فیلا میزبانی را در واقع به ما باز گرداند و اکنون ما باید زمان دقیق برگزاری مسابقات را به فیفا اعلام کنیم. در حقیقت به طور یقین مسابقات جام جهانی کشتی در ایران برگزار خواهد شد و تنها زمان دقیق برگزار باقی مانده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟