گفت‌وگوی رکنا با  مصطفی کارخانه: از همان روز نخست دیدار متوجه شدم که سعید معروف نابغه والیبال خواهد شد!
حجم ویدیو: 46.10M | مدت زمان ویدیو: 00:05:52

به گزارش گروه ورزشی رکنا، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه اسپورتکس دیداری داشتیم با مصطفی کارخانه معمار نسل طلایی والیبال کشورمان و سرمربی این روزهای تیم شهرداری ارومیه که شرح آن را در ذیل مشاهده می فرمایید.

سلام و عرض ادب، خوشحالیم که یکی از بزرگان والیبال کشور را در این نمایشگاه می بینیم.

سلام و خسته نباشید، بله من هم از اینکه برای ساعاتی از فضای والیبال بیرون آمده و در جمع ورزشکاران سایر رشته ها هستم خشنودم. هرچندکه والیبال ما این روزها بهترین دوران خود را پشت سر می گذارد. امروز هم در اینجا حاضر شدم و با قهرمانان ملی دیدار کرده و به آن ها خسته نباشید بگوییم.

قبلا هم به نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی آمده بودید؟

بله، فکر می کنم در سال های گذشته دو بار دیگر هم از اینجا بازدید کرده بودم.

به عنوان یک بازدیدکننده سطح این نمایشگاه را چگونه می بینید؟

بسیار بسیار عالی، واقعا با حضور در اینجا هیجان زده شده ام. تنها نکته ای که توی ذوق می زند، غیبت ورزش های گروهی است . به هر حال ورزشکاران ورزش های گروهی نیز می توانند در این نمایشگاه شرکت داشته و با تجهیزات و مکمل های روز دنیا بیشتر آشنا شوند. در واقع این نمایشگاه برای تیم های ورزشی و ورزش های گروهی نیر مثمر ثمر واقع شود.

بریم سراغ بحث والیبال، سال گذشته در شهرداری ارومیه فعالیت داشتید و در لیگ دهم شدید. اوضاع چرا خوب پیش نرفت؟

خب پس از سه سال درخشان در تیم بانک سرمایه احساس می کردم به مقداری استراحت نیاز دارم و باید کمی از سطح رقابتی والیبال دور شوم. به همین دلیل در بستن تیم تنها به جوانان بها دادیم. امسال اما با به خدمت گرفتن بازیکنانی مانند محمد موسوی و فرهاد غفور تنها به قهرمانی فکر می کنیم.

حدود 20 سال پیش نسلی را پایه گذاری کردید که امروز مردم ایران را خوشحال می کند. این موضوع چه حسی برایتان دارد؟

همین که وقتی در این گونه اماکن ظاهر می شوم مردم به من لطف می کنند و دور من حلقه می زنند برایم همه چیز است. به هر حال هرکس برای هدف و ماموریتی به وجود آمده و من نیز برای کمک به والیبال کشورمان پا به این دنیا گذاشته ام. از این بابت بسیار خوشحالم و خدایم را شکر می کنم. همیشه کارم را دوست داشتم و شابید دلیل اصلی پیشرفتم نیز همین علاقه بوده است.

اولین دیدارتان با سعید معروف کجا و مربوط به چه زمانی بود؟

هجده سال پیش همراه با تیم ملی جوانان در اردوی ارومیه بودیم که از طریق دایی ایشان آقای نوبخت سید عباسی که دوست صمیمی من بود، با او آشنا شدم و هنگامی که پنجه زدن های او را دیدم متوجه ظهور یک نابغه در والیبال کشورمان شدم. پس از این ماجرا هم معروف وارد تیم های جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان شد و ا مروز به این جایگاهی که می بینید رسیده است. روزنامه های آن زمان را در منزل دارم که در آن ها گفته بودم که سعید معروف بهترین پاسور آسیا خواهدشد؛ ان هم در حالی که در آن زمان چین و ژاپن و کره جنوبی از قدرت های برتر آسیا بودند و ما در جایگاه های بعدی قرار داشتیم.

آیا الان هم پشتوانه سازی والیبال بر ای سال های آینده صورت می گیرد؟ در آینده به عقب بر نخواهیم گشت؟

به هیچ عنوان! به اصطلاح چرخه والیبال کشورمان مسیر درست خود را پیدا کرده و به درخت تنومندی تبدیل شده که به سادگی نمی توان آن را قطع کرد. به عنوان مثال همین الان ما دو تیم نوجوانان، دو تیم جوانان و دو تیم بزرگسالان داریم که همین موضوع پشتوانه سازی فوق العاده این ورزش در کشورمان را نشان می دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟