تقدیر کاربران از جواب رد زهرا نعمتی به پیشنهاد اغواکننده آذربایجان +عکس

به گزارش رکنا ، پوریا تابان در برنامه ورزش از نگاه دو، اعلام کرد که زهرا نعمتی در جریان مسابقات قهرمانی جهان از سوی جمهوری آذربایجان با پیشنهادی اغواکننده روبرو شده است. براساس این پیشنهاد اگر زهرا نعمتی تابعیت آذربایجان را بپذیرد، ۳۰۰ هزار دلار به همراه یک اتومبیل و یک خانه به او اهدا می‌شود. همچنین ۵ هزار دلار حقوق مادام‌العمر ماهیانه به این کماندار داده می‌شود.
جالب اینکه مجری برنامه ورزش از نگاه دو عنوان کرد سال ۲۰۱۱ نیز آمریکا به زهرا نعمتی چنین پیشنهادی داده بود؛ موضوعی که هیچ وقت تاکنون رسانه‌ای نشده است. پاسخ زهرا نعمتی به این پیشنهادات این بود که پرچم کشورش را با هیچ چیز عوض نمی‌کند.
تابان همچنین در حساب کاربری اینستاگرام شخصی خود نوشت:
براى اولین بار از این خبر پرده برداشتم
زهرا خاتون نعمتى درود به شرف، تعصب و غیرت شما قهرمان.
شما به حق شیرزن و الگوى همه ایران زمینى خاتون که پرچم را در بالاترین قله افتخار نگه داشته اید.
زهرا نعمتى در قهرمانى تیروکمان معلولان جان با راه یابى به نیمه نهایى سهمیه پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو را کسب کرد و از دوشنبه هفته جارى براى سهمیه المپیک ٢٠٢٠ هم مسابقه خواهد داد.
ایشان تنها معلول تاریخ ایران است که سال ٢٠١٦ هم در پارالمپیک ریودوژانیرو و هم در المپیکش حضور داشت.
زهرا نعمتى در المپیک ریو پرچمدار کاروان ایران بود.
و در پارالمپیک ٢٠١٦ هم به مانند ٢٠١٢ لندن، مدال طلا را به گردن آویخت.

این درحالی است که مجید کهتری مربی تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان در واکنش به انتشار خبر این پیشنهاد گفته است: پیشنهاد برای حضور زهرا نعمتی در جمهوری آذربایجان در حد حرف و به صورت دوستانه بود و هیچ صحبت رسمی در این باره وجود ندارد.

در روزهای اخیر که پرچمدار ایران در المپیک، تمرکزش روی کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک است، انتشار این خبر واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. در ادامه نمونه‌هایی از این واکنش‌ها را می‌توانید ببینید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟