گزارش واشنگتن‌پست از درخشش بیرانوند در جام جهانی

عملکرد خوب «علیرضا بیرانوند» در بازی مقابل تیم ملی پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی روسیه باعث شده است که داستان زندگی او این روزها مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گیرد. در همین زمینه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت:

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در بازی این تیم مقابل تیم ملی پرتغال موفق شد ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال جهان، را مهار کند. وقتی رونالدو Ronaldo در دقیقه 51 بازی برای زدن ضربه پنالتی به سمت توپ آمد تمام جهان در حال تماشای او بود اما در نهایت این علیرضا بیرانوند دروازه‌بان 25 ساله تیم ملی ایران بود که توانست چشم‌ها را به خود خیره کند.

مهار ضربه پنالتی رونالدو که به "سلطان پنالتی" مشهور است کافی بود تا توجه همگان را به این دروازه‌بان جوان جلب کند اما این جوان که نام خود را در تاریخ جام‌های جهانی ثبت کرد چگونه مراحل ترقی را پیمود؟

واشنگتن پست در ادامه می‌نویسد: بیرانوند که اولین تجربه حضور خود در جام جهانی را پشت سر گذاشت در خانواده‌ای عشایری در یکی از استان‌های غربی ایران (لرستان) به دنیا آمد. او همزمان با چوپانی از اوقات فراغت خود برای بازی فوتبال استفاده می‌کرد تا اینکه در 12 سالگی به یک تیم محلی در روستای سراب‌یاس پیوست.

وقتی پدرش برای پیگیری ورزش Sport فوتبال به او اعتراض کرد از یکی از آشنایانش پول قرض گرفت و به تهران آمد. آن روزها نه پولی داشت و نه محل سکونتی، به همین دلیل جلوی در باشگاهی که در آن تمرین می‌کرد چادر زده بود و زندگی می‌کرد. وی در مصاحبه با گاردین گفته است: «شب اول جلوی در باشگاه خوابیدم. صبح که از خواب بیدار شدم سکه‌هایی که مردم جلوی من انداخته بودند توجهم را جلب کرد. فکر می‌کردند گدا هستم. به هر حال، پس از مدتها [با آن پول] صبحانه خوشمزه‌ای خوردم.»

بالاخره پس از مدتی او اجازه پیدا کرد تا در یک تیم به صورت تمام وقت تمرین کند. اما حتی همان موقع هم مجبور بود برای فرار Escape از بی‌خانمانی در خیاطی، کارواش و پیتزافروشی کار کند تا خرج خود را دربیاورد.

بیرانوند سرانجام در سال 2011 موفق شد برای تیم نفت تهران بازی کند و از آن زمان به بعد به عنوان یکی از ستارگان ورزش ایران شناخته شده است. او در پی موفقیت‌های باشگاهی خود در سال 2014 به اردوی تیم ملی ایران پیوست.

وی در آن زمان یکبار در بازی مقابل تیم تراکتورسازی تبریز توپ را با دستش به اندازه 230 فوت (70 متر) به داخل زمین حریف پرتاب کرد که باعث شد هم‌تیمی‌اش بتواند یک گل حساس را برای تیمش به ثمر برساند.

بیرانوند دو سال بعد به یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا یعنی پرسپولیس پیوست و خیلی زود با قراردادی یک میلیون دلاری با ارزش‌ترین بازیکن این تیم شد. اخیرا نیز در تیم ملی جایگزین علیرضا حقیقی شده است که مدت‌ها بود دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران به شمار می‌رفت.

واشنگتن پست در پایان نوشت: اگرچه رویاهای ایران در جام جهانی 2018 روسیه با تساوی یک بر یک مقابل پرتغال به پایان رسید، اما بیرانوند و راهی که او تا موفقیت طی کرد، باعث شد بسیاری از ایرانی‌ها با احساس قهرمانی با این تورنومنت خداحافظی کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال خندوانه +عکس

کامبیز مرا داخل ماشین در جنوب تهران باردار کرد / دختر 30 ساله پنهانی زایمان کرد و به دادگاه رفت!

رها شدن نوزاد 3 ماهه در تبریز / نامه مادر نوزاد اشک همه را در آورد! + عکس

قاتل پلیس فداکار خوزستانی تسلیم شد + عکس

دختر 21 ساله بودم که اسیر افشین شدم / شب ها بدون دادن غذا هر بلایی می خواست سرم می آورد!

زنم سحر بی حجاب شد و حالا با یکی از دوستان صمیمی ام ارتباط دارد!

همکلاسی ام مرا به خلوتگاه کیارش برد / ناگفته های تلخ دختر 17 ساله در دادگاه تهران

جشن شبانه مختلط بود لیلا در برابر چشمان من با پسرخاله اش رقصید و من نتونستم چیزی بگم!

جابجا شدن نوزاده مرده با نوزاد یک زن جوان تهرانی در بیمارستان

چگونه ٢٠ دقیقه در روز به یادگیری زبان دوم اختصاص دهیم؟

واکنش تازه کی روش درباره مصاحبه برانکو

قهرمان دوومیدانی کشور دستگیر شد + گفتگو

خنده بیجا باعث قتل مشکوک در بازار تهران شد + عکس

شوهر بی غیرت اجازه داد تا 6 مرد بی حیا سراغ زینب بروند!

توطئه دو برادرزن برای گوشمالی داماد بد اخلاق

کدخبر: 393324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟