جام جهانی 2018 روسیه؛ برنامه بازی های امشب سه شنبه

در گروه هشتم امشب لهستان و سنگال در مسکو به مصاف هم می روند. لهستان اینک با مربیگری آدام ناوالکا و با ستاره و گلزنی چیره‌ دست مثل رابرت لواندوفسکی در شرایطی حضورش در جام جهانی بیست و یکم را شروع می‌کند که توقع زیادی از آن نمی‌رود و هر توفیقی هم به دست بیاورد، موفقیتی فراتر از معمول برایش تلقی خواهد شد. دو دوره غیبت متوالی در مرحله نهایی جام‌های جهانی، اشتهای لهستانی‌ها را بیشتر کرده اما آنها با وجود در اختیار داشتن وویچک شزنی، دروازه‌ بان سابق آرسنال و سنگربان کنونی یوونتوس و مردان دیگری مانند جاکوب بلاش چیکوفسکی، حتی صعود صرف از گروه نه چندان دشوار هشتم جام بیست و یکم را برای خود توفیقی مهم می‌انگارند و به بیش از آن فکر نمی‌کنند. سنگال که لقب شیرهای ترانگا را یدک می‌کشد، الوسیسه کاپیتان سابقش را حالا روی نیمکت هدایت خویش می‌بیند و با سادیو مانه لیورپولی، مهاجمی را دارد که می‌تواند در روز خوبش دروازه هر رقیبی را بگشاید.

ژاپن در پی تکرار موفقیت ایران

دومین بازی از گروه هشتم جام جهانی 2018 را هم سه‌شنبه شب بین کلمبیا و ژاپن به نظاره خواهیم نشست و این مسابقه‌ای است که اگر ژاپن فاتح آن باشد، بعد از پیروزی اخیر ایران مقابل مراکش، نتیجه اعتبارساز جدیدی را شامل فوتبال قاره کهن خواهد کرد. اکیرا نیشینو، هدایتگر 63 ساله پیشین باشگاه ناگویا گرامپوس ایت که از سه ماه پیش به جانشینی وحید هلیل هودزیچ بوسنیایی سرمربی تیم ملی ژاپن شده است، تیمی را در اختیار دارد که نه تنها شینجی کاگاوای دورتموندی و شینجی اوکازاکی از لسترسیتی در خدمت آن هستند، بلکه از کایسوکه هوندای چپ‌پا هم که زمانی ستاره آ.ث میلان بود و حالا در لیگ مکزیک به میدان می‌آید، بهره‌مند است. در اردوی کلمبیا که سرمربی‌اش خوزه آنتونیو پکرمن آرژانتینی است، خامس رودریگس آقای گل دوره قبلی جام جهانی و همچنین رادامل فالکائو از موناکو، مهره‌هایی سرنوشت‌سازند و این کشور پر دردسر امریکای جنوبی امیدوار است همین نفرات و امثال خوان کوادرادو یوونتوسی کلمبیا را از مرحله گروهی عبور بدهند. کلمبیایی‌ها که حتی دروازه‌ بان ثابت‌شان (داوید اوسپینا) هم در خارج از کشور (انگلیس) بازی می‌کند، حتی در دهه 1990 که دوران طلایی آنان بود، از عبور از مرز یک‌چهارم نهایی بازماندند و در جام جهانی قبلی هم با در اختیار نداشتن فالکائوی مصدوم، تا همین مرحله پیش رفتند و در این مرحله تسلیم برزیل شدند و از صحنه رقابت‌ها کنار رفتند.

روس‌ها و معضلی به نام «صلاح»

سه‌شنبه شب دور دوم بازی‌های گروهی نیز با مصاف روسیه با مصر در گروه اول به حرکت درمی‌آید. روسیه بازی نخست خود را با نتیجه یکطرفه 0-5 از عربستان برده است ولی مصر دیداری پایاپای را با دریافت یک گل در واپسین دقایق به اروگوئه واگذار کرده و همین مسأله نشان می‌دهد میزبان جام بیست و یکم با حریفی مواجه می‌شود که هر چه توان دارد، برای کسب نخستین پیروزی‌اش به کار خواهد گرفت. رسیدن یا نرسیدن محمد صلاح، ستاره نخست مصر به این میدان سهم مهمی در ترسیم نتیجه نهایی دارد و وی که هنوز از مصدومیت شانه می‌نالد، با غیبت در دیدار نخست کشورش در ناکامی فراعنه مقابل یاران ادینسون کاوانی بی‌تأثیر نبود و برای روس‌ها هم به گونه‌ای ابهام‌ساز و ایجادکننده برخی معضلات است. روس‌ها هم الن دژاگوئف، هافبک گل‌ساز و گلزن خود را مصدوم و غایب می‌بینند ولی کسب یک برد تازه، آنها را به نخستین صعودکننده به مرحله حذفی تبدیل خواهد کرد.

برنامه دیدارهای امشب

* ساعت 16/30: لهستان با سنگال (از گروه هشتم) در ورزشگاه اسپارتاک مسکو

* ساعت 19/30: کلمبیا با ژاپن (از گروه هشتم) در شهر سارانسک

* ساعت 22/30: روسیه با مصر (از گروه اول) در سن‌پترزبورگ.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه و شاهرخ پس از 22 سال چه سرنوشتی دارند؟ / چه بر سر خانه وحشت خیابان گاندی آمده است؟ + عکس

فاطمه چاقو را تا دسته داخل سینه رضا فرو کرد! / شوهرش با سارا قرار داشت ؟! + عکس قاتل

اگزوز خودرو سر دختر جوان را بلعید + تصاویر

خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

مینا بعد از طلاق کاری با مرد متاهل کرد که نباید می کرد

این قبرستان ها هیچ جسدی ندارند! + تصاویر کم نظیر

هواپیمای اختصاصی برای بازیکن تیم ملی که می خواست نوزاد تازه متولد شده اش را ببیند + عکس

نجات نوزادی که زنده به گور شده بود + فیلم

وحشت مریم کوچولو از برق چشم های مرد وقیح +عکس

دختر خاله ام مرا در دام کامران شیطان صفت انداخت!

مرگ تلخ هوادار فوتبال ایران بعد از گل به مراکش

تازه‌ترین اعتراف دختر 17 ساله که پسر بچه ماهشهری را کشت + عکس

قتل دلخراش ارسلان 2.5 ساله / اعتراف تلخ زن جوان نزد بازپرس مشهد +عکس

این زن شوهرش را در پشت بام به آتش کشید +عکس قاتل در صحنه جرم

خودکشی زن هفتم یک پیرمرد در مشهد

کدخبر: 390325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟