کی‌روش از مربیان لیگ چه می‌خواهد؟

مارکار آقاجانیان و اوسیانو کروز دو دستیار کی روش در گفت و گویی یک ساعته با خبرنگاران کم و کیف این برنامه را توضیح داد. به صورت خلاصه کادرفنی تیم ملی، اردوهای معمول و برگزاری مسابقات در شب های فیفا را برای رقابت با مراکش، اسپانیا و پرتغال کافی نمی داند و حتی تصور می کند با برنامه فعلی ممکن است شرمساری بزرگی در انتظار تیم ملی باشد.
اما ماحصل صحبت های ما درباره ابهام های برنامه آماده سازی کادرفنی تیم ملی به اینجا ختم شد که قرار نیست اردوی جدیدی در برنامه تیم ملی قرار بگیرد. اما کی روش قصد دارد 35 بازیکن دعوت شده به لیست بزرگ تیم ملی را تحت برنامه ویژه ای قرار بدهد. به صورت خلاصه این برنامه به شرح زیر است:
* ملی پوشان باید برنامه ریکاوری مخصوص داشته باشند. اوسیانو کروز دیروز خطاب به خبرنگاران گفت: با توجه به امکانات مناسبی که در الیت سینتر وجود دارد بهتر است ملی پوشان بخصوص بعد از بازی هایی که در تهران برگزار می شود، ریکاوری خود را در این مرکز انجام بدهند.
* مربیان تیم ملی همچنان تاکید داشتند حضور ملی پوشان در مقاطع مختلف در مرکز تخصصی تیم ملی و آزمایش های پزشکی از کادر مجرب تیم ملی به آنها کمک خواهد کرد تا در جام جهانی در حداکثر ضریب سلامتی Health باشند.
* کادرفنی تیم ملی عقیده دارد زیرنظر گرفته شدن ملی پوشان در مرکز تخصصی از نظر روحی آنها را کمک خواهد کرد تا با ذهنیت قوی تری در جام جهانی پیش رو شرکت کنند.
* مهمترین درخواست کادرفنی افزایش قدرت دوندگی و بدنی ملی پوشان تا جام جهانی است. آنها احتمالا انتظار دارند بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی از برنامه ویژه و متفاوتی استفاده کنند تا در جام جهانی در حداکثر بازدهی باشند.
- نکته مهم این برنامه لزوم همکاری باشگاه ها و سرمربیان با کادرفنی تیم ملی است. بنابراین شخص کارلوس کی روش نیز باید به دنبال تعامل با مربیان ملی باشد تا مثل جام جهانی قبلی (درگیری با کرانچار و قلعه نویی) و اتفاقات سال گذشته (درگیری با برانکو) دچار مشکل نشود. البته مشخص نیست کی روش حاضر باشد با این مربیان از در تعامل وارد شود.
- کادرفنی تیم ملی تاکید داشت حرکت ملی پوشان با برنامه تیم ملی به معنای نادیده گرفتن حقوق مربیان باشگاهی نیست و صد البته این موضوع که برنامه آنها بر برنامه های باشگاهی برتری فنی دارد نیز از پایه اشتباه است. اما به نظر می رسد خواهی، نخواهی در صورت اعلام برنامه های ویژه باید در انتظار واکنش مربیان باشگاهی بود مگر آنکه آنها در این مورد توجیه شده باشند.
- درگیری تیم های شاخص باشگاهی ما در رقابت های آسیایی از مشکلات مهم امسال است. طبعا در این مساله هم نیاز به تعامل بیشتر کادرفنی ملی و تیم های باشگاهی دارد.
* هیچ کس نمی داند که کارلوس کی روش پروژه همکاری و اعتمادسازی و آشتی را خود در دست می گیرد یا به فدراسیون واگذار می کند. هرچه که باشد این موضوع اهمیتی در حد برنامه ریزی فنی برای ملی پوشان دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟