میزان رطوبت و سرمای اتاق در فصل تابستان چقدر باید باشد؟

دما و رطوبت در فصل های مختلف متفاوت است اما بهترین دما و رطوبت که به بدن ما آسیب نرساند در فصل تابستان چه دمایی است؟

به گزارش رکنا ، سطح دما و رطوبت خانه شما به دلایلی از راحتی شخصی شما مهم تر است. دما و رطوبت زیاد باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون چسبیدن درها، ترک خوردن کف اتاق و غیره شما باید خانه خود را در دما و رطوبت قابل قبولی نگه دارید.

دما در زمستان

در فصل زمستان بیشتر خانه‌ها برای تنظیم دمای خانه در سطحی قابل قبول از لوازم گرمایشی استفاده می‌کنند. دمای میانگین خانه در فصل زمستان بین ۲۰ تا ۲۱ درجه می باشد. اگرچه بسیاری از مردم ممکن است خانه‌ای گرم‌تر و یا سردتر دوست داشته باشند، اما میانگین دما باید اینگونه باشد و اگر هم در مورد دمای عادی مطمئن نیستید، این اندازه دما حدود خوبی است تا خانه را بر اساس آن تنظیم کنید.

دما در تابستان

در تابستان پیش بینی کردن اینکه دمای میانگین داخل خانه چه مقدار باید باشد مشکل است، زیرا بسیاری از مردم کولر گازی را بر روی درجه بسیار سرد تنظیم می‌کنند.  ما تنظیم ترموسات بر روی درجه ۲۴ را زمانی که تابستان در خانه هستید، پیشنهاد می‌کند. این امر باعث بوجود آمدن دمای مطلوبی خواهد شد. زمانی که در منزل نیستید درجه تهویه مطبوع را کم کرده تا درجه ترموستات به ۲۸ برسد.

رطوبت در تابستان

رطوبت منزل شما چیزی است که شما بایدآن را کنترل کنید. اگر این رطوبت افزایش یابد، باعث می‌شود تا قارچ و باکتری در منزل شما رشد کند و در نتیجه سلامت خانواده شما تحت تاثیر قرار گیرد. در تابستان رطوبت هوا را با رطوبت‌سنج اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید تا میزان آن بر روی ۵۰ درصد است. اگر این میزان رطوبت بیش از اندازه مورد نظر باشد، شما باید با استفاده از رطوبت‌گیر و تهویه هوا میزان رطوبت را کاهش دهید.

رطوبت در زمستان

در زمستان میزان رطوبت به طور طبیعی کمتر از میزان آن در تابستان است. اگر این میزان رطوبت کاهش یابد، رطوبت‌سنج به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید میزان رطوبت را افزایش دهید. در فصل زمستان مقدار رطوبت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد متعادل می‌باشد. اگر این مقدار به کمتر از ۳۰ درصد برسد، شما مشکلاتی مثل خشکی پوست و علائمی همچون سرماخوردگی خواهید داشت.

کدخبر: 705723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟