نابودی سرسخت ترین لکه ها با ساده ترین روش ها

به روزهای خانه تکانی عید نزدیک می شویم و یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در چنین روزهایی با آن دست و پنجه نرم می کنیم تمیز کردن لکه هایی است که به سختی پاک می شوند. برای پاک کردن این لکه ها اولین کاری که باید انجام دهیم این است که صبور باشیم. در ادامه با روش های از بین بردن لکه هایی که به راحتی پاک نمی شوند آشنا شوید.

لکه جوهر

برای این که لکه جوهر پخش نشود ابتدا اطراف لکه مقداری وازلین بزنید. سپس مقداری الکل ایزوپروپیل روی لکه بریزید و با پنبه به حالت ضربه روی آن بزنید. اجازه دهید لکه خشک شود و در مرحله آخر آن را با مایع ظرفشویی بشوئید.

لکه چربی غذا

روی لکه مقداری پودر تالکوم و یا آرد ذرت بریزید تا لکه چربی را جذب کند سپس با یک عدد پارچه تمیز پاک کنید.

لکه قهوه و چای

داخل یک بطری یک پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه آب را با هم ترکیب کنید. روی لکه بپاشید و با یک پارچه مرطوب روی آن ضربه بزنید. سپس مقداری مخلول آمونیاک رقیق شده روی آن بریزید و با یک عدد دستمال مرطوب روی آن ضربه بزنید و در مرحله آخر با دستمال خشک رطوبت لکه را بگیرید.

لکه های عرق

ابتدا لباس را با مایع لکه بر پیش شستشو (پری واش) بشوئید سپس داخل ماشین لباسشویی با دمای بالا با شوینده آنزیم دار شستشو دهید.

لکه سس قرمز

برای از بین بردن لکه سس قرمز از سرکه رقیق شده استفاده کنید و در دمای سرد داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

لکه سس خردل

ابتدا لکه را به سرکه سفید آغشته کنید سپس با مایع ظرفشویی شستشو دهید.

لکه رژلب

ابتدا روی لکه حلال روغن بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس تا جایی که می توانید پس مانده های رژلب را پاک کنید. سپس مقداری مایع شوینده بزنید و بسایید تا کف کند و در آخر شستشو دهید. برای از بین بردن رنگ باقیمانده از رژلب سرکه رقیق شده بزنید و با آب سرد بشوئید.

لکه آب میوه

ابتدا پس مانده های آب میوه را بردارید سپس روی آن مقداری محلول آب و مایع ظرفشویی بزنید و کف باقیمانده را با حوله مرطوب پاک کنید. اگر باز هم لکه باقیمانده بود یک عدد حوله را با محلول آمونیاک و آب سرد مرطوب کرده و با ضربه روی لکه بزنید.

لکه شکلات

با یک قاشق یا چاقوی پلاستیکی باقیمانده شکلات ها را از روی لباس بردارید سپس محلولی که با ۱ قاشق چای خوری شوینده آنزیم دار و ۲ پیمانه آب درست شده است روی لکه بریزید و اجازه دهید محلول ۲۰ دقیقه روی لکه بماند. سپس با مایع لباسشویی و آب لباس را شستشو دهید.

لکه بستنی

ابتدا لکه را با مایع شوینده پری واش بشوئید سپس داخل لگن پر از آب و چند قطره شوینده قرار داده و بشوئید.

لکه خون

ابتدا لکه را با آب سرد بشوئید. سپس جای لکه را با شوینده آنزیم دار بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه در یک مکان گرم قرار دهید. چند قطره محلول آمونیاک رقیق شده روی لکه بریزید و در نهایت داخل ماشین لباسشویی بریزید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟