فیلم هایی که مخاطب را تا حد مرگ می ترساند

فیلم‌های ذهنی به طرز نگاه هر شخص مرتبط می‌شود. فیلم‌هایی در این ژانر که بیشتر مخاطبان خود را تا سر حد مرگ می‌ترسانند ممکن است توسط گروهی دیگر به دلایل مختلف از جمله تکراری بودن مورد تنفر واقع شود.

فیلمی که یک شخص را می‌ترساند ممکن است در نگاه شخص دیگر چندش آور و برای مخاطب دیگر کسل کننده باشد و فیلمی که یک شخص معتقد به عنوان یک فیلم ترسناک ضعیف باشد شخص دیگر را به مرز وحشت برساند.

به همین خاطر، نمراتی که در سایت راتن تومیتوز بر اساس برترین منتقد‌های سینما ثبت می‌شود برای هواداران این ژانر بسیار مهم است چرا که میانگین نمرات فیلم‌ها بر اساس نقد منتقدان و نظر مخاطبان منتشر می‌ شود و این به مخاطب اجازه می‌دهد از واکنش باقی بینندگان نسبت به این فیلم مطلع شوند. در ادامه نگاهی به بهترین فیلم‌های ترسناک قرن بر اساس امتیاز‌های «راتن تومیتوز» می‌پردازیم.

کلبه‌ای در جنگل «The Cabin In The Woods»

ژانر وحشت//

کلبه‌ای در جنگل، سال ۲۰۱۲ به کارگردانی درو گودارد به نویسندگی جاس ویدون منتشر شد که در ژانر ترسناک بود و انتظارات عده زیادی از مخاطبان را جلب کرد. این فیلم نامه عاشقانه‌ای به ژانر وحشت بود که داستان تعدادی نواجوان را روایت می‌کند که برای ساعاتی به یک کلبه در داخل جنگل می‌روند، اما خیلی زود مورد حمله هیولای زامبی قرار می‌گیرند. امتیاز این فیلم ۹۱ است و ترسناک و عجیبو و غریب توصیف شده است.

ما «US»

ژانر وحشت//

جردن پیل در این لیست دو نماینده دارد که جدید‌ترین آن فیلم «ما» است و در رتبه پایین‌ترین قرار گرفته است. این فیلم با بازی لوپتیا نیونگو داستان خانواده‌ای است که با همزاد‌های خود روبرو می‌شوند که قصد دارند آن‌ها را به قتل برسانند. در حالی که برخی نقد‌ها وجود و این فیلم را پایین‌تر از «برو بیرون» دانستند، اما هنوز هم با امتیاز ۹۳ به عنوان فیلمی مبتکر و جاه طلب شناخته می‌شود.

یک مکان ساکت «A Quiet Place»

ژانر وحشت//

جان کرازینسکی، خلق مجموعه تلویزونی کمدی «اداره»، وقتی فیلم سینمایی «یک مکان ساکت» را در سال ۲۰۱۸ کارگردانی کرد مخاطبان زیادی را شگفت زده کرد. در این فیلم خود کرازینسکی به همراه خانواده اصلی او نقش آفرینی می‌کنند و نقش والدینی را بر عهده دارند که تلاش می‌کنند سه فرزند خود را از دست بیگانگان فضایی نجات دهند که کور هستند، اما حس شنوایی قوی دارند. امتیاز این فیلم هم ۹۵ است.

کاری که در سایه‌ها انجام می‌دهیم «What We Do In The Shadows»

ژانر وحشت//

کاری که در سایه‌ها انجام می‌دهیم، یکی از دیوانه وار‌ترین و بامزه‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت است که در دهه گذشته منتشر شده. این فیلم به کارگردانی جرمین کلمنت و تایکا وایتیتی کارگردانی شده که درباره چند خون آشام است که با یکدیگر در یک خانه زندگی می‌کنند. این فیلم که بودجه کی داشت با سود آوری روبرو شد و طرفرداران زیاد پیدا کرد. این فیلم که نمره ۹۶ را دریافت کرده از سوی منتقدین فیلمی با هوش، جدید و بامزه توصیف شده است.

او دنبال می‌کند «It Follows»

ژانر وحشت//

او دنبال می‌کند در سال ۲۰۱۴ منتشر شده که یک فیلم مستقل در ژانر تریناک است که با استقبال خوبی روبرو شد و توانسته نمره ۹۶ را کسب کند. این فیلم توسط دیوید رابرت کارگردانی شده و داستان یک نوجوان به نام جی را روایت می‌کند که احساس می‌کند توسط یک موجود عجیب مورد تعقیب واقع می‌شود.

بابادوک «The Babadook»

ژانر وحشت//

بابادوک یک فیلم استرالیایی دیگر است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود. اگرچه در این فیلم از سکانس‌های ترسناک خوبی استفاده نشده بود، بابادوک با داستان خود توانست مخاطبان زیادی را بترساند. این فیلم در مورد زنی است که پسر خود خود را تک و تنها بزرگ کرده است. زمانی که این پسر شروع به ترسیدن از موجودی به نام بابادک می‌کند، اتفاقات عجیب مکررا در خانه آن‌ها روی می‌دهد. این فیلم هم توانسته امتیاز ۹۸ را کسب کند.

برو بیرون «Get Out»

ژانر وحشت//

دومین فیلم جردن پیل که در ابتدای لیست قرارا گرفته، فیلم «برو بیرون» است که با ثبت امتیاز ۹۸ و نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار یکی از منتقد پسند‌ترین فیلم‌های ترسناک دهه است. این فیلم داستان پسری سیاه پوست به نام کریس است که عاشق دختری سفید پوست می‌شود، اما همه چیز آن طور که او می‌خواهد پیش نمی‌رود. نمره ۹۸ هم در مقابل این فیلم به ثبت رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟