ادعای جنجالی مشایخی در خصوص علت خودکشی تختی / همسرش او را مسخره می کرد + فیلم
حجم ویدیو: 11.94M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51

جمشید مشایخی می‌گوید: همسر تختی وی را تحقیر می‌کرده و تختی قطعاً خودکشی کرده است.

هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «اختیاریه» شب گذشته 14 اسفندماه با حضور جمشید مشایخی روی آنتن شبکه 5 سیما رفت.

این بازیگر درخصوص علاقه به تئاتر و سینما گفت: من از کودکی به تئاتر علاقمند بودم و به لاله‌زار می‌رفتم و بهترین تئاترها را دنبال می‌کردم. وقتی به تهران آمدم و دبیرستان نظام رفتم، ارتباطم با تئاتر قطع شد و گرفتار آنجا شدم. برای همین از دانشکده افسری فرار کردم تا عشق به تئاتر را از دست ندهم.

وی درخصوص عشق به همسرش گفت: من در زندگی به‌جز تئاتر، عشق دیگری نیز داشتم و آن عشق به همسرم بود. داستانی عاشقی‌ام به سال 1336 بازمی‌گردد. همسرم از خویشاوندان ما بود و وقتی به عیادت مادرش که در بستر بیماری بود رفتم، با او صحبت کردم و دلبسته و خرابش شدم. آنقدر عاشق شدم که همواره وحشت این را داشتم که نکند به او نرسم و از این غصه گریه می‌کردم.

مشایخی در رابطه با اظهارنظر تند و تیزش در جشن منتقدان سینمایی درباره مرحوم عزت الله انتظامی که موجب سروصدای زیادی شد، گفت: من هیچگاه رقابتی با آقای انتظامی نداشتم. ایشان ۱۰ سال از من بزرگتر بود و با ایشان مسئله‌ای نداشتم.

وی همچنین افزود: من هم‌دوره و همسن علی نصیریان هستم و اولین اجرای بازیگری‌ام را با او شروع کردم و بسیار برایش احترام قائل‌ام. زندگی و سینما همیشه یک چیزی به من یاد داده است و آن اینکه یاد گرفتم هیچ باشم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان خاطره‌ای از جهان پهلوان تختی و بزرگ مردی او، گفت: من شیفته‌ی جهان‌پهلوان تختی بودم و یکبار که بزرگ‌منشی و پهلوانی او را در برخورد با خودم دیدم، گفتم ای خدا، اگر من روزی در کارم موفق شدم، یک هزارم این مرد آدم شوم؛ خاکی شوم!.

مشایخی درخصوص شایعه خودکشی تختی گفت: در ابتدا جهان پهلوان تختی با زنی ازدواج کرد که از طبقه خودش نبود و همیشه او را در مجالس مختلف مسخره می‌کرد! لذا تختی اگر با او زندگی می‌کرد تختی نبود؛ اگر طلاق می‌داد هم تختی نبود؛ تنها اگر خودش را می‌کشت تختی بود.

او با بیان خاطره‌ای از علی حاتمی گفت: روزی علی حاتمی که می‌خواست داستان جهان پهلوان تختی را بسازد، ‌گفتم تو نمی‌توانی بسازی. چون اکثریتی او را قبول نمی‌کنند. گفت 48 ساعت به من وقت بده. بعد برگشت گفت تختی با دوبنده سیاه، با تختی با دوبنده سفید کشتی می‌گیرند. سیاه سفید را ضربه فنی می‌کند. بغلش کردم و ماچش کردم و گفتم این درسته. با صراحت معتقدم او خودکشی کرده است.

این بازیگر پیشکسوت در واکنش به شایعات فراوانی که درباره فوتش پخش می‌شود، گفت: مرگ و زندگی دست خداست. اگر کسی گفت جمشید مشایخی از دنیا رفت، توهینی نکرده است و من از این افراد گله‌ای ندارم. اما اگر از من متنفرند می‌توانند راحت بگویند تو را دوست نداریم؛ ولی انتشار شایعه مرگ موجب رنجش خویشان و اطرافیانم می‌شود و خواهش می‌کنم این کار را نکنند.

مشایخی درخصوص ورود هنرمندان به عرصه سیاست و اظهارنظر جنجالی‌اش درباره حسن روحانی گفت: ورود به سیاست را به صلاح هنرمندان نمی‌دانم. ما اهل دلیم و با سیاست کاری نداریم. لذا به همین دلیل حرفی می‌زنیم که برایمان گرفتاری ایجاد می‌شود و اگر اهل سیاست بودم چنین حرفی نمی‌زدم. مطمئنم اگر به عقب برگردم چنین کاری نمی‌کنم. ...

همچنین به‌گزارش کافه سینما، بهنوش طباطبایی که خودش در فیلم تختی به‌کارگردانی بهرام توکلی در نقش همسر غرغروی تختی ظاهر شده، فیلمی که صراحتن نشان می‌دهد که تختی خودکشی کرده، پستی انتقادی دربرابر گفتگوی مشایخی منتشر کرده است:

هنوز هم تختى سیاه تختى سپید را زمین میزند...

آرى! وقتى پیر سپیدموى هنر این سرزمین را به تلویزیون رسمى کشور مى آوریم و کسى را رو به رویش مینشانیم که با سوالات تمسخر آمیز و سطحى شان مرد بزرگى مثل جمشید مشایخى را آنقدر پایین بیاورد تا ایشان مجبور شوند پاسخهایى دهند که پر واضح است خودشان هم از آنها ناراضى هستند دیگر چه توقع از هموطنانمان؟ چه توقع از جوانتر ها؟ چه توقع از کم تجربه ترها؟ این بود صدا و سیمایى که قرار بود دانشگاه باشد؟! این دانشگاه مگر نه قرار است به مردم یاد دهد قضاوت نکنید؟ در امور شخصى مردم تجسس نکنید که بعد از هر قضاوتِ نابه جایى گناهى در کمین است...بسیارى در سینما و تئاتر ایران با هزاران مشکل تلاش میکنند یک اثر موثر فرهنگى عرضه کنند و بعد تلویزیون به دلیل گستره مخاطبانش با کوته فکرى هاى بچه گانه تصور میکند میتواند آن همه کار طاقت فرسا را نابود کند...فیلمى در مورد جهان پهلوان تختى ساخته میشود که با ظرافت میگوید رها کنید زندگى شخصى این بزرگمرد را ...ببینید او چه کرد...؟ چه باقى گذاشت...؟ و بعد تلویزیون استادى مثل جمشید مشایخى را جلوى دوربین مینشاند و با سو استفاده از احساسات این مرد شریف او را ابزارى قرار میدهد تا هنوز بعد از دهها سال از تختى فقط این را یادآور شود که او چرا از میان ما رفت...

شرم نمیکنید از بازمانده هاى او...؟ از بازماندگان همسرش شرم نمیکنید؟ آیا جهان پهلوانى که پیش از مرگ حسابش را با همه صاف کرده بود نمیتوانست جایى حتى کوچک اشاره اى کند که در زندگى شخصیش بر او چه گذشته؟!

چقدر نفرت انگیز است که نور افکن میتابانید و سرک میکشید در زندگى خصوصى شخصیتى که باید سرمایه فرهنگى نسلهاى پس از خود باشد...

آرى...استادم جمشید مشایخى چه به جا نقل کرد از على حاتمى که تختى سیاه تختى سپید را زمین میزند

کلاهتان را بالا تر بگذارید که تا چون شمایانى در عرصه فرهنگ این سرزمین با بى سوادى و بى تدبیرى وسلیقه شخصى صاحب نفوذ هستید همیشه تختى سیاه تختى سپید را زمین خواهد زد.....

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی هم نوشت:

دیشب

از تلویزیون برنامه ای پخش میشد

تحت عنوان(اختیاریه)

میهمانش استاد جمشید مشایخی بود که بنده ارادت دیرینه به ایشان دارم و خواهم داشت.

مجری آن برنامه ،این بازیگر پیشکسوت را سوال پیچ کرده بود.

مدام سعی بر این داشت که بگوید ،دراین برنامه رک حرف بزنید.

استاد مشایخی به حجب و حیاء همیشگی ،انگار که در رینگ گیر کرده باشد ،می خواست خودش را خلاص کند،سعی بر این داشت جواب مجری را بدهد.

ومجری هم که به دنبال موقعیت و امتیاز گرفتن برای خودش که بگویند:

به به چه مجری مجربی چه اعتراف هایی از میهمانش می گیرد!!

حالا اینکه استاد چرا باید در چنین برنامه ای شرکت کند ،به خودشان مربوط است.

ولی آیا مجری حق دارد هر سوالی را از استاد بکند؟

بلاخره بحث جهان پهلوان تختی پیش کشیده شد.

وباز مجری اصرار بر اینکه آیا تختی خود کشی کرده؟

و استاد هم که در دام آن مجری بی اخلاق افتاده شروع کرد به گفتن اینکه:

تختی بازنی ازدواج کرد که از طبقه خودش نبود و همیشه او را مسخره می کرد.

وتختی اگر با او زندگی می کرد تختی نبود و اگر طلاق می داد هم تختی نبود .

واگر خودش رو می کشت تختی بودوبا صراحت معتقدم تختی خودکشی کرده است و...

ولی ای کاش استاد به این سوال ها جواب نمیداد.

الان طرف سخنم با آن مجری مثلا رک مثلا باهوش و مثلا پیروز میدان یا بهتر بگم ،بازجوست.

چرا مثل خاله زنک ها و فضول ها،اصرار بر کشف این مسئله پنجاه سال مسکوت مانده دارید؟

تا کی میخواهیم به زندگی شخصی خصوصی مردم بخصوص نامدارهای ملی مان سرک بکشیم؟

واقعا این برنامه ها چیه که از رسانه ملی پخش میشه؟

جهان پهلوان همیشه جهان پهلوان بوده و خواهد بود.

هیچ قدرتی نمی تواند آقا تختی را خراب کند.

اگر چه نخبه کشی رسم شده.

استاد مشایخی قلبا دوستتان داشته و خواهم داشت و از خداوند بزرگ سلامتی شما پیشکسوت عالم هنر را خواهانم.

کاش آن مجری بی اخلاق به شما و آقاتختی((جهان پهلوان)) بی حرمتی نمی کردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟