مدیرعامل سابق «دیزنی» و داماد والت دیزنی درگذشت+عکس

ران میلر مدیرعامل سابق کمپانی دیزنی و داماد والت دیزنی تهیه کننده افسانه ای سینما روز شنبه ۹ فوریه در ایالت کالیفرنیا در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

ران میلر بین سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ به عنوان رییس و پس از آن تا سال ۱۹۸۴ به عنوان مدیرعامل کمپانی دیزنی فعالیت داشت، از این سال ها به عنوان دوره سخت کمپانی دیزنی یاد می شود. میلر همچنین رییس انجمن کارگردانان موزه خانوادگی والت دیزنی نیز بود.

باب ایگر مدیرعامل کنونی کمپانی دیزنی در بیانیه درگذشت ران میلر این چنین بیان کرد: هر کسی در کمپانی دیزنی از درگذشت ران میلر عمیقا ناراحت است. زندگی و میراث او با کمپانی ما و خانواده دیزنی پیوند ناگسستنی دارد، به این دلیل که او بخشی حیاتی از کمپانی و خانواده دیزنی بود. (میلر هم مدیرعامل کمپانی دیزنی و هم داماد والت دیزنی بود) من خیلی خوش شانس بودم که او را می شناختم و حتی خوش شانس تر هم بودم که او را رفیق خطاب می کردم. افکار و دعاهای من همراه خانواده اوست.

میلر سال ۱۹۵۴ با دایان دختر بزرگ والت دیزنی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج هفت فرزند است که از آنها به یادگار مانده است. دایان دیزنی همسر وی سال ۲۰۱۳ از دنیا رفت.

در دوران ریاست میلر بر کمپانی دیزنی، این استودیو فیلم هایی مانند «ترون» و «حفره سیاه» را ساخت. در دوران ریاست وی شبکه تلویزیونی دیزنی نیز در سال ۱۹۸۳ راه اندازی شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟