خواننده خاطره ساز برای ایرانی ها یک روز قبل از مرگ فهمید ایدز دارد+عکس

به گزارش رکنا، این خواننده ۷۱ ساله آلمانی و مشهور که بارها برنده جایزه گرمی شده گفته است که مدتی کوتاه بعد از مطلع شدن فردی مرکوری، دوست نزدیکش، از ابتلایش به بیماری ایدز HIV در جریان ماجرا قرار گرفته و این خبر برای وی بسیار دردناک و ناراحت کننده بوده است.

فردی مرکوری علیرغم اجراهای پرشور و جنجالی اش در روی صحنه، در مورد زندگی شخصی اش بسیار تودار بوده و خارج از استیج، خود را از دید رسانه ها دور نگه می داشت. وی ابتلای خود به بیماری ایدز را تنها یک روز قبل از مرگش در ۲۴ نوامبر ۱۹۹۱ به رسانه ها اعلام کرد.

التون جان در کتاب خود با عنوان "عشق درمان است: در مورد زندگی، فقدان عزیزان و پایان ایدز" (Love is the Cure: On Life, Loss and the End of Aids) در مورد مرکوری چنین نوشته است: "او می دانست که مرگ، مرگی دردناک، در راه است. اما فردی بسیار شجاع بود. او ظاهر خود را حفظ کرده بود، اجراهایش با گروه کویین را ادامه می داد و همچنان مانند همیشه بامزه، متمایز و عمیقاً بخشنده بود". وی می گوید که تماشای نابود شدن جسمی فردی مرکوری در سال های آخر زندگی اش بسیار سخت و دردناک بوده است.

التون جان تصدیق می کند که در سال های پایانی عمر، همیشه بدن فردی مرکوری به لوسیون های تجویز شده برای بیماری سرطان سارکوما کارپوزی وی آغشته می شد. وی فردی مرکوری را که از نزدیک ترین دوستانش بود به "نوری در دنیا" تشبیه می کند و از اینکه بیماری ایدز بدن دوستش را ذره ذره می خورد و حتی قدرت ایستادن را نیز از او می گرفت رنج می کشیده است.

اگر چه فردی در آن دوران پر از رنج و مشقت باید به سلامتی Health خودش می اندیشید اما بیشتر وقتش را صرف افرادی می کرد که در اطرافش حضور داشتند. او حتی به ضبط آلبوم "محصول بهشت" (Made In Heaven) همراه با گروه کویین ادامه می داد؛ آلبومی که بعد از مرگ مرکوری منتشر شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟