«هویت» نمایش داده می شود

برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر Art و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. پس از شب های قدر ماه مبارک رمضان و تعطیلات خردادماه، برخی گالری ها هستند که نمایشگاه های هنری برگزار می کنند و جمعه ۱۸ خردادماه افتتاح می شوند که عناوین و محل برگزاری برخی از آنها را در زیر می خوانید.

گالری یک فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه منتخب آثار نقاشی شیرین اتحادیه روز جمعه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۷ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه که به پیشنهاد و دعوت فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، ۳۰ اثر از آثار منتخب شیرین اتحادیه که طی سال‌های ۱۳۹۴ تاکنون خلق شده‌اند در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. این آثار پیشتر در داغستان و بیروت به نمایش در آمده بودند و متعلق به مجموعه‌هایی از این هنرمند Artist با نام «مهاجرانی که خاطره سرزمینشان را با خود می‌برند» و مجموعه انتزاعی «در غیاب آدم‌ها» هستند. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ الی ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ الی ۲۱ به گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

گالری چهار

نمایشگاه نقاشی های فریبا رهنورد با عنوان «یک فاجعه بی آرام» روز جمعه ۱۸ خردادماه در گالری چهار افتتاح می شود. فریبا رهنورد کارشناس ارشد رشته نقاشی است و آثار وی تاکنون در بینال‌ها نمایشگاه‌های بین‌المللی متعددی به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه ۲۵ اثر از وی ارایه خواهد شد که طی ۵ سال اخیر و عمدتا با تکنیک کولاژ خلق شده‌اند.

گالری چهار در خیابان شریعتی، نرسیده به پل Bridge سید خندان، کوچه اشراقی، شماره ۴ واقع شده و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و روزهای دیگر از ۱۱ تا ۲۰ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت.

گالری نگر

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط با عنوان «ایرانیزه» به کیوریتوری شادی طلایی جمعه ۱۸ خرداد در گالری نگر گشایش می یابد. امید خاکباز، امیر یگانه، امیرشاهرخ فریوسفی، آرش لاهیجی، پریسا پگاه، جمشید حکیمی، حسین احصایی، رضا عمادی، ساناز البرزی، سعید نقاشیان، شادی طلایی، عظیم فلاح، علیرضا سعادتمند، غلامحسین فرخی نسب، کاظم خراسانی، مرتضی شمیسا، مهدی حاجی محمدی فریمانی، مهناز جبری و مجید شیخ حسنی اسامی هنرمندانی است که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

گالری نگر واقع در خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ ۳ است.

گالری یاسمین

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «هویت» به کیوریتوری مصطفی علیزادگان روز جمعه ۱۸ خردادماه در گالری یاسمین افتتاح می شود و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

امیرحسین آزادی، سیروان آزرم، سالک افسری، نیما باقری، غزل پوران سیف، سمانه حاج سیدجوادی، محمد حسابی، پارمیدا حسنی، پگاه خلیق، نیوشا دادخواهی، صدف داودزاده، ثنا ذوالفقاری، الهه رستم خان، سپید هروحی، الهه زندیه، زهره شریفی، محمدحسین عبدالمالکی، سینا عبداللهی، آرمیتا فلسفی، کیانا فولادی، هانیه قلیچ پور، سیدعلیرضا نقیبی، فاطمه اظمی، رضا محقق، سارا محمدزاده، نسیم نوروزی، مینا یاسایی و شیدا خمیسی اسامی هنرمندانی است که در این نمایشگاه حاضر هستند. گالری یاسمین واقع در خیابان خردمند جنوبی، نبش کریمخان زند، ساختمان افسر، پلاک ۷۰، طبقه۱ است.

گالری شیث

نمایشگاه گروهی عکس به انتخاب رویا شهسوار روز جمعه ۱۸ خرداد در گالری شیث گشایش می یابد. این نمایشگاه با آثاری از امیر شهروز جمیلی، مژگان خلیل پور، طاهره دارستانی، آزاده دلیر، امیرحسین رجبی مقدم، سهراب سخایی، رویا شهسوار، سارا صادق زاده، مریم طاهری، کوثر فرید، نغمه قاسمی، فریده گیوه چیان، سمانه و مریم محمدی در گالری شیث به آدرس چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی پلاک ۱۰ افتتاح می شود.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی چیدمان و نقاشی با عنوان «چرخه سپید» روز جمعه ۱۸ خردادماه در گالری طراحان آزاد با آثاری از فرید جعفری، الِکس کِیْ، شیرین بلورچی و زاخاری رٌچ افتتاح می شود و تا ۲۳ خرداد ادامه دارد.

گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، جنب پاسارگاد، شماره ۵ است.

گالری محسن (پاسیو)

نمایشگاه چیدمان علیار راستی با عنوان «جا» از روز جمعه ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه در گالری محسن (پاسیو) واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ گشایش می یابد.

گالری محسن

عکس های علی و رامیار با عنوان «دمو» از جمعه ۱۸ خردادماه در گالری محسن روی دیوار می رود. عکس‌های انتخاب شده در پس‌زمینه، بی‌هیچ پیش‌داوری فقط بخشی از یک اتفاق هستند و از دل هزاران تصویر به‌جای مانده انتخاب شده‌اند؛ شور، هیجان و البته سکوت‌شان گویای همه‌ واقعیت‌های آن دوران نیست. گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ است.

گالری سیحون

نقاشی های سعید خضایی با عنوان «هفت خان رستم» از روز جمعه ۱۸ خردادماه در گالری سیحون روی دیوار می رود و تا ۳۰ ام همین ماه ادامه خواهد داشت. گالری سیحون به آدرس خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ١١ واقع است.

گالری نهاوند

نمایشگاه گروهی نقاشی «سیمرغ» شامل آثار هنرآموزان و شاگردان مژگان برکوک رام جمعه ۱۸ خردادماه در گالری نهاوند گشایش می یابد. گالری نهاوند واقع در خیابان میرداماد بالاتر از ایستگاه مترو جنب برج نادر پلاک ۲۱۴ است.

موسسه فرهنگی هنری شروه

نمایشگاه گروهی صنایع دستی توسط گروه آوای نقش و با کیوریتوری فهیمه نیکویی فرد جمعه ۱۸ خردادماه ساعت ۲۱ در موسسه فرهنگی هنری شروه به آدرس خیابان فاطمی، خیابان دائمی، کوچه خجسته، پلاک ۹ افتتاح می شود.

 

کدخبر: 386805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟