مردم این شهر به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد هستند

زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهر در کشور سوئیس می‌باشد. این شهر در شمال مرکزی سوئیس، در دامنهٔ کوه های آلپ و در کنار دریاچه ی زوریخ و رود لیمات (Limatt River) قرار گرفته است. زوریخ همواره مرکز اقتصادی کشور سوئیس بوده و به دلیل حضور تمامی بانک های بزرگ دنیا، برای همه ی کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین از زوریخ ﺑﻪعنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود؛ حالﺁنکه پایتخت سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود.هوای پاکیزه، خانه هایی با سقف های شیروانی، کلیساهای متعدد، محیط آرام، دریاچه، تراموا و دیدنی های دیگر شاید نخستین تصویری باشد که در نمایی کلی از شهر زوریخ در ذهن هر فرد نقش می بندد.

Zurich_City

x-default

505535-zurich

Switzerland. get natural. The motorship 'Berner Oberland' on Lake Thun. In the background the bernese Alpes with the Eiger, Moench and Jungfrau. Schweiz. ganz natuerlich. Das Motorschiff 'Berner Oberland' auf dem Thunersee. Im Hintergrund Eiger, Moench und Jungfrau. Suisse. tout naturellement. Le bateau a moteur 'Berner Oberland' sur le lac de Thoune. Dans le fond, l'Eiger, Moench et Jungfrau. Copyright by: Switzerland Tourism By-Line: swiss-image.ch/Max Schmid

201572125725820a

زیبایی های زوریخ منحصر به فرد است. دریاچه ی زوریخ (Lake Zurich) جنگل نیو واید (Neue Waid)، کلیسای سنت پیترز (St Peters Cathedral) کلیسای فرامونستر (Fraumunster) و منطقه ی میتنکای (Mythenquai) از این جمله اند. خیابان مشهور بانهوف (Street Bahnhof) مرکز رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید و گالری های هنری متنوع است. میزان مالیات در این شهر پایین است و به همین دلیل سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است. مقر فدراسیون فوتبال جهانی (FIFA) در این شهر قرار دارد. قدم زدن در کنار دریاچه ی زوریخ و تماشای آسمان آبی و مناظر چشمگیر کوه آلپ برای تمامی گردشگران دل انگیز است

مردم زوریــخ تحصیل کرده و اهـــل علم و ورزش Sport اند. زوریخ از فرهنگ غنی برخوردار است و مردم این شهر با افتخار زیاد به آن می بالند. علاقه ی بسیار مردم به نمایش های هنری، غذا و طبیعت زبانزد همه است.

زمان مناسب برای سفر

ماه های فروردین تا خرداد مصادف است با بیداری زوریخ از خواب زمستانی. هنوز برف دیده می شود اما در کنار آن می توان روییدن شکوفه های زیبا را هم در طبیعت فوق العاده ی این شهر دید. تابستان های زوریخ نیز با هوای خوب و معتدل همراه است و زمان مناسبی برای گردش در شهر است.البته در تابستان ها می توان انتظار کمی باران را هم داشت.

مهم ترین ویژگی شهر در زمینه حمل و نقل عمومی، تجهیز گسترده زوریخ به خطوط تراموا است به طوری که انواع خطوط تراموا در این شهر پراکنده است. این شهر در زمینه همکاری در زمینه انتقال خطوط تراموا به سایر شهرهای جهان پیشگام است به طوری که سال ۲۰۰۵ «گاوین نیوسام» شهردار سانفرانسیسکو در درخواستی که از شهرداری زوریخ داشت توانست ترامواهای زوریخ را به این شهر آمریکایی بیاورد. اما در ساختار شهرسازی زوریخ علاوه بر تراموا، قطارهای محلی، اتوبوس های دیزلی و برقی و همچنین قایق های مخصوص حمل مسافر در دریاچه نیز مستقر هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟