بهاره رهنما سفیر شد / 360 زن زندانی در لیست آزادی کمپین این بازیگر زن + عکس

به گزارش گروه هنری رکنا، معصومه ابتکار در این جلسه که اول خرداد ماه برگزار شد، با ابراز امیدواری موفقیت هر چه بیشتر برای «پویش ارمغان ۳» از تمام اقشار زنان خواست که به این کمپین بپیوندند.
بهاره رهنما که به‌تازگی از نماینده یونیسف جایزه حمایت از آرمان پنجم از آرمان‌های هفده‌گانه حقوق بشر را در مورد برابری حقوق زنان و دختران در ایران دریافت کرده، درباره دلایل قبول‌کردن مسئولیت این کمپین می‌گوید: «من اصولا وقتی به یک کمپین یا به یک کار نمادین دعوت می‌شوم، دوست ندارم به شکل نمادین باقی بماند، اگر بدانم که حضورم موثر و عملی است، آن کار را قبول می‌کنم؛ چون اصولا فرد انجام کارهای اجرایی هستم.»
او افزود: «در زمینه کار خودم هم همیشه همین‌طور بوده‌ام و جزو اولین زنان کارگردان تئاتری بوده‌ام که کارهایم را برای اجرا به شهرستان برده‌ام. بنابراین در خیلی از حوزه‌های خیریه تا کنون ورود نکرده‌ام؛ چرا که عملا امکان اجرایی کارکردن و دسترسی ما به اتفاقات خوب برای آن موضوع هدف کم بوده است.»
رهنما با اشاره به این‌که نتیجه کار برایش بیش از هر چیزی مهم است، افزود: «وقتی که از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برای اجرای کمپین ارمغان ۳ دعوت شدم، فکر کردم چقدر نتیجه کار می‌تواند نتیجه جذابی باشد. ما می‌خواهیم در طول ماه مبارک رمضان تعداد زیادی از حدود ۳۶۰ زن زندانی Prisoner جرایم غیرعمد را آزاد کنیم. شاید جالب باشد اگر بدانید از میان ۱۸‌هزار زندانی، حدود ۳۶۰ زن به علت ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان Prison به سر می‌برند. ما می‌خواهیم با شروع یک چالش و دعوت از تمام زنان هموطن این کار را پیش ببریم و کار هم کار ساده‌ای نیست و نیاز به همیاری تمام اقشار زنان ایرانی دارد، فارغ از این‌که منتقد دولت یا موافق دولت باشند.»
این بازیگر Actor سینما Cinema و تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: «ما برای زن ایرانی تلاش می‌کنیم و امیدوارم بازوهای کمکی خیلی خوبی از زنان قدرتمند ایران و همچنین مردانی که به حقوق زنان ایرانی احترام می‌گذارند، در این چالش و کمپین به ما بپیوندند.»
رهنما با اشاره به فعالیت خود در زمینه برابری حقوق زنان در ایران خاطرنشان کرد: «کلا هم در این ۱۵سالی که از فارغ‌التحصیلی‌ام از دانشکده حقوق می‌گذرد، کار وکالت انجام ندادم؛ اما اصل فعالیتم در زمینه کار حقوقی در حوزه دفاع از حقوق زنان و کودکان ایرانی بود. دو ‌سال هم سفیر انجمن حمایت از حقوق کودک بودم، سفیر انجمن هموفیلی و ام.اس و سفیر انجمن حمایت از زنان بی‌سرپرست سرطانی هستم، سفیر انجمن دیابت Diabetes بودم و در همه این حوزه‌ها سعی کرده‌ام که کارها را به صورت اجرایی پیش ببرم و فقط به صورت اسم باقی نماند. همین‌طور در ستاد دیه برای آزادکردن زندانیان زیر ۱۸‌سال همکاری کرده‌ام. حدود ۱۵‌سال پیش ستونی در مجله چلچراغ داشتم که در آن نکات حقوقی را به زنان یادآور می‌شدم و در این کمپین یکی از اهداف مهم من آشنایی زنان ایرانی با حقوقشان است که منجر به ضمانت بیجا و یا امضای چک بی‌مورد نشوند؛ چون خیلی از این داستان‌های زنان زندانی داستان‌های مستند عبرت‌آموز برای بقیه خانم‌ها باشد.»
در نخستین گام‌های کمپین ارمغان قرار است روز شنبه ۵ خرداد ماه، نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما، در پردیس تئاتر شهرزاد با همت عالی به صحنه برود و تمامی عواید آن نیز صرف آزادسازی زنان زندانی در کمپین ارمغان شود.
معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در ماه مبارک رمضان در نظر دارد در راستای آزادسازی ۳۶۰ زن زندانی جرایم غیرعمد فعالیت کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر مرد از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد! + عکس

حمله افراد مسلح به خانه یک مامور پلیس در زاهدان / 2 عضو خانه به شهادت رسیدند

روح یک زن که برای جسد بچه اش گریه می کرد! / در سالن کالبد شکافی رخ داد

ارتباط ساغر با دوستانم فراتر از یک دوستی بود! / زنم یک الکلی شده است

دزد نیمه شب در اتاق عروس و داماد چه دید و چه کرد؟ / گفتگو با متهم

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

حکم جالب قاضی دادگاه برای تازه عروس و داماد / آن ها باید از پدر و مادر عروس عذرخواهی کند

صحنه باورنکردنی که دختر 17 ساله از مادر و یک مرد غریبه دید

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

تیپ خنده دار تنیسور زن معروف در عروسی + عکس

کثافتکاری مرد مسافر داخل هواپیما مسافربری + عکس

تجاوز به عروس جوان توسط دو مرد در رستوان بین راهی جاده جاجرود

فیلم لحظه به لحظه قتل/ وحید مرادی چطور درمهمانی حسین دست به چاقوشد؟

 

کدخبر: 382753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟