حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم به دام افتادند

حمید یزدانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیر مجاز در منطقه تخت شاه واقع در کیلومتر ۵۵ جاده قم - تهران به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم و عوامل انتظامی کوشک نصرت قرار گرفت.

وی افزود: طی عملیات صورت گرفته ۷ نفر هنگام حفر غیر مجاز یک حلقه چاه ۲۰ متری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه موتور برق، پمپ و مقدار ۲۰ متر شلنگ، یک دستگاه شاخکی جهت پیدایش طلا در زیر خاک، یک دوربین تک چشم، یک قبضه چاقو و سیم و کابل، به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.

یزدانی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم با شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ تماس حاصل کنند و یا از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نیروهای انتظامی در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیر مجاز شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟