رئیس انجمن انبوه سازان مطرح کرد؛ هشدار نسبت به وقوع سونامی تقاضای مسکن

به گزارش رکنا، مجتبی بیگدلی، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در گفت و گو با برنا در خصوص پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر بازار مسکن توضیح داد: شیوع ویروس کرونا شوک بی‌سابقه‌ای بر کشور و مردم وارد کرد که باعث شده، مراجعه برای مسکن به صورت کاذب کاهش یابد.

او با بیان اینکه تقاضای مسکن همیشه وجود دارد، افزود: سالی یک میلیون ازدواج و حدود ۴۰۰ تولد داریم که همه‌ این‌ها بر تعداد متقاضیان مسکن می‌افزاید، از سوی دیگر ازدیاد وقوع حوادث غیر مترقبه هم نیاز به مسکن را روز به روز بیشتر کرده‌ است.

بیگدلی با اعلام هشدار نسبت به وقوع سونامی تقاضا در بازار مسکن در خصوص تبعات آن تشریح کرد: به صورت طبیعی همیشه ۳میلیون تقاضای انباشته مسکن داریم و اگر تولید مسکن جدی گرفته نشود، با سونامی مواجه می‌شویم، به عبارت دیگر همه تقاضاها روی هم انباشته شده و سد تقاضا را می‌شکند.

او ادامه داد: زمانی که سونامی تقاضا ایجاد می‌شود، موج افزایش قیمت مسکن به وجود می‌آید و اقتصاد کشور با بحران مواجه می‌شود.

به گفته رئیس انجمن انبوه‌سازان زمانی می‌توانیم قیمت مسکن را کاهش دهیم که تولید را بالا ببریم.

این فعال بازار مسکن خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که ساخت مسکن زمان می‌برد و با حمایت‌ها و سیاست‌های درست می‌توانیم به تولید مسکن با کیفیت و با قیمت مناسب بپردازیم.

بیگدلی با تاکید بر اینکه ما محکوم به تولید مسکن هستیم، گفت: طرح اقدام ملی و اعلام آمادگی انبوه‌سازان برای ساخت و سرمایه‌گذاری می‌تواند به تولید هرچه بیشتر مسکن بینجامد.

او ادامه داد: انجمن انبوه‌سازان برای ساخت و تولید انبوه مسکن به دولت اعلام آمادگی کرده تا بدون دریافت هیچ بودجه‌ای تنها با ارائه زمین و صدور پروانه به ساخت ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در فاز اول بپردازد.

بیگدلی افزود: اگر تفاهم‌نامه امضا شود، می‌توانیم ۴۰ روز بعد تشکیل کارگاه داده و کمتر از یک سال و نیم آن‌ها را تحویل دهیم.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص وضعیت ساخت و ساز در بحران کرونا اظهار کرد: بخشی از رکود ساخت و ساز به دلیل بخشنامه‌های دولتی مبنی بر تعطیلی کار و بخشی هم از سوی نیروی انسانی و سرمایه‌گذاران بوده و باعث نوسانات و رکود در صنعت ساختمان شده‌ است.

بیگدلی با بیان اینکه باید تولید پایدار و ادامه دار داشته باشیم تا این رکود باعث سونامی نشود، گفت: دوران رکود بهترین زمان برای حمایت از سرمایه‌گذار و انبوه‌ساز برای تولید مسکن است و می‌توان، تبعات ناشی از سونامی و بحران کرونا را به شدت کاهش داد‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟