احتمال بارش برف در تهران / کاهش ۵ تا ۲۰ درجه ای دما در برخی مناطق ایران

به گزارش رکنا، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت هواشناسی ایران  گفت: سامانه‌ای در کشور فعال است که هم اکنون در کردستان و آذربایجان شرقی  بارش و در ادامه برای امروز علاوه بر کردستان در اردبیل ، گیلان و غرب مازندران بارش  را شاهد خواهیم بود.

او گفت: در بیشتر مناطق کشور بارش‌ها به صورت برف بوده و با ریزش هوای سرد همراه است و بارش برف  را فردا در استان‌های آذربایجان  شرقی، اردبیل، گیلان و مازندارن خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: بارش‌ها در ارتفاعات رشته کوه البرز به میزان خوبی خواهد بود، در ارتفاعات تهران، البرز و همچنین  استان‌های قزوین و زنجان هم شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه براثر این بارش‌ها راه‌های مواصلاتی دچار مشکل می‌شود، افزود: راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های استان‌های گیلان، مازندران احتمال برف گیر شدن را دارند.  

ضیائیان اظهار کرد: بارش‌ها درگلستان خواهیم داشت و در روز شنبه مازندران و گلستان بارش‌های که  داریم تا حدودی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم شاهد خواهیم بود.  در بسیاری از مناطق از جمله  شهر‌های شمالی ما شاهد کاهش محسوس دما هستیم  که ابتدا این کاهش دما در نیمه شمالی، آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور خواهد بود.

او بیان کرد: به تدریج از روز شنبه تمامی نیمه غربی کشور و اغلب نقاط نیمه شمالی کشور میزان کاهش دما بیشتر است و بین ۵ تا ۲۰ درجه متفاوت است و این کاهش دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با بیان اینکه  شنبه در نوار شمالی بارش باران و برف و در برخی مناطق غرب، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت:  همچنین در برخی مناطق جنوب شرق کشور بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه در نوار شرقی کشور، شرق سواحل خزر و امتداد البرز شرقی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و در برخی از مناطق شاهد بارش برف به صورت پراکنده خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۱ درجه و کم‌ترین آن ۲ درجه است. پنج‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و از چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟