دختر نوجوان محیط زیستی؛ شخصیت سال مجله تایم شد

به گزارش رکنا، این فعال ۱۶ ساله که هدایت اعتراض‌های جهانی در مخالفت با تغییرات جوی را برعهده دارد، خواستار توجه جامعه جهانی به پدیده‌ای است که از آن به «فوریت جوی» یاد می کند.

خبر انتخاب تانبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم در حالی منتشر شد که وی برای شرکت در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در مادرید به سر می‌بُرد.

مجله تایم اعلام کرد: طی دهه‌ها، محققان و فعالان کوشیده‌اند رهبران جهانی را متوجه این مساله کنند که تهدید آب و هوایی، مساله ای جدی است. اما امسال یک نوجوان، به نوعی توجه جهان را به خود جلب کرد.

تایم در ادامه آورد: او یک دختر نوجوان معمولی است که به دلیل شجاعت به خرج دادن برای بیان حقیقت به قدرت‌های جهان، به نماد یک نسل تبدیل شده است.

تانبرگ در همایش سازمان ملل گفته بود، هنوز معتقدم که انفعال، بزرگترین خطر است.

وی برای شرکت در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل، سراسر اقیانوس اطلس را دریانوردی کرد.

او برای رساندن پیامش به گوش جهانیان، به سراسر دنیا سفر کرده و با رهبران جهان در نشست‌های بین‌المللی و مقام‌های تجاری در اجلاس داووس دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این نوجوان با اعتراض‌های هفتگی سال گذشته خود در مقابل پارلمان سوئد، الهام‌بخش اعتراض‌های دانش‌آموزان جهان علیه تغییرات اقلیمی شد.

مجله تایم هر سال متنفذترین اشخاص، گروه‌ها، جنبش‌ها یا ایده‌ها را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب می‌کند.

سال گذشته، گروهی از روزنامه‌نگارانی که در ضمن فعالیت هدف حملات قرار گرفته‌اند، به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۸ این مجله انتخاب شدند.

در فهرست کوتاه امسال، ‌اسامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، افشاگر پرونده اوکراین‌گیت و معترضان هنگ‌کنگ نیز دیده می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟