دستگیری باند ۶ نفره حفاران غیرمجاز در کرمانشاه

به گزارش رکنا، امید قادری روز جمعه  افزود: شامگاه پنجشنبه با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، یگان حفاظت و حراست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه و نیروی انتظامی استان یک باند ۶ نفره که در غارهای استان اقدام به تخریب و حفاری می کردند، دستگیر شدند.

وی افزود: این عملیات پس از رصد اطلاعاتی با موفقیت انجام پذیرفت.

قادری ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان عج، پرسنل یگان حفاظت و حراست اداره کل و نیروهای خدوم انتظامی، تصریح کرد: در این عملیات اسباب و اداوت حفاری از این افراد بدست آمد.

مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان یکی از بزرگترین پناهگاه‌های صخره‌ای در بررسی‌های انجام یافته در شهرستان کرمانشاه محسوب می‌شود.

این مجموعه حاوی رسوبات عمیق باستانی است. طول دهانه پناهگاه به بیش از ۵۰ متر، ارتفاع آن نیز بیش از ۴۰ متر است و یک تالاب طبیعی نیز در فاصله ۸۰ متری این مکان قرار گرفته است که در جذب جوامع انسانی به این مکان بسیار موثر بوده است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟