دستگیری 2 شکارچی با شگردی عجیب در میاندوآب

به گزارش رکنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: ۲ نفر شکارچی متخلف در این شهرستان شنسایی و دستگیر شدند.

علیرضا بقالی اظهار داشت: این افراد که اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری می‌کردند به دنبال انجام ماموریت‌های گسترده مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در سواحل شرقی و جنوب‌شرقی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان یک بهله پرنده شکاری دلیجه، ۲ رشته تور زنده‌گیری پرندگان و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این متخلفان با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: بر اساس دستور مقام قضایی برای آنان قرار بازداشت موقت صادر شده‌است.

«بقالی»، اضافه کرد: از این افراد همچنین یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب افزود: این افراد با روش کوخه‌نشینی اقدام به زنده‌گیری گونه‌های مختلف پرندگان شکاری می‌کردند.

وی ادامه داد: «کوخت» یا «کوخه» نوعی روش مرسوم و غیرانسانی در زنده‌گیری پرندگان شکاری است که در آن شخص با پنهان شدن در داخل چاله و استفاده از پرندگانی مانند قمری، کبوتر و سایر پرندگان به عنوان طعمه، پرندگان شکاری مانند شاهین، بحری و دلیجه را به دام می‌اندازد.

وی اظهار داشت: حفاظت از تنوع زیستی این نوع گونه‌های خاص به عنوان نماد شکارچیان آسمان در حیات‌ وحش، در طول چند سال گذشته در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب قرار گرفته و طی این مدت سه باند مرتبط با این تخلف که بیشتر از شهرهای جنوبی کشور هستند، شناسایی و دستگیر شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟