نصب دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک از نصب دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه برای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک و تأمین غذای حیوانات شهری خبر داد.

رضا عبدالملکی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های شهرداری تهران در راستای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک و کم حجم سازی بطری‌های بازیافتی و همچنین ارتقاء سطح دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه حیوانات شهری با آلودگی کمتر و جلوگیری از انتقال بیماری، با همکاری اداره بازیافت و تفکیک پسماند شهرداری منطقه یک اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد.

معاون شهردار منطقه یک در خصوص نحوه کار این دستگاه گفت: در کنار این دستگاه آموزشگری مستقر است تا به شهروندان نحوه کار با دستگاه را آموزش دهد، بدین روش که با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و در ظرف انتهای دستگاه وارد می‌شود و حیوانات شهری می‌توانند از آن استفاده کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند آب مانده در ته بطری خود را نیز در محل مشخص شده خالی کنند تا آب کافی نیز کنار ظرف غذای حیوانات قرار گیرد.

او افزود: بوستان قیطریه به دلیل وجود تعداد زیادی از حیوانات شهری از جمله گربه‌ها، پرندگان و غیره بهترین مکان برای جانمایی این دستگاه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می‌کند و گنجایش ۲۴۰ لیتر را دارد و با توجه به مشارکت شهروندان و پر شدن مخزن بازیافت، مسئول مربوطه اقدام به تخلیه و فضاسازی مجدد دستگاه می‌کند.

او گفت: این طرح به صورت پایلوت در بوستان قیطریه اجرا شده و درصدد هستیم با توجه به مشارکت و استقبال شهروندان با تولید کنندگان این دستگاه‌ها مذاکره کنیم تا ساخت آن‌ها به تولید داخلی برسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟