آوردن حیوانات به اماکن عمومی برای مردم ایجاد ترس می‌کند

به گزارش رکنا، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به حیوانات توجه کرد، گفت: آن‌ها هم بخشی از محیط زیست هستند و باید حقوقشان رعایت شود.

وی افزود: حیوانات در اکوسیستم طبیعی زندگی می‌کنند و بخشی از آن هستند و رعایت نکردن حقوقشان می‌تواند به این اکوسیستم آسیب جدی بزند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در این چرخه حیات هر موجودی برای هدفی خاص آفریده شده است و در ارتباط با موجودی دیگر می‌تواند نقش آفرینی کند، اظهار کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که زندگی شهری و شهرنشینی امروز اقتضائات خود را دارد و باید ضوابط و الزامات زندگی شهری رعایت شود.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در گذشته به دلیل بزرگ بودن حیات خانه‌ها مردم حیوانات مختلفی را نگهداری و بعضی اوقات به عنوان نگهبان از آن‌ها استفاده می‌کردند، افزود: برای نمونه سگ به عنوان حیوانی وفادار در یک خانه بزرگ حافظ مالک و صاحب خانه بود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه این کار در گذشته اقدامی پسندیده بود، گفت: امروزه که زندگی در خانه‌های آپارتمانی در جریان است و مالکین مختلف در یک مجتمع سکونت دارند نگهداری این نوع حیوانات یک کار غیر محیط زیستی و جفای در حق حیوانات است.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های عمومی مانند پارک‌ها و معابر شهری شاهد حضور حیوانات هستیم، تصریح کرد: این اماکن فضا‌های عمومی هستند و باید رعایت حقوق شهروندان در نظر گرفته شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه نباید حیوانی را که جایش در طبیعت است اسیر کرد و قلاده به گردن آن انداخت، ادامه داد: نباید با آوردن آن‌ها به فضا‌های عمومی ایجاد ترس و وحشت کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه همه شهروندان با حیوانات زندگی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: بار‌ها شاهد بودم که آوردن حیوانات به مکان‌های عمومی برای کسانی که می‌خواستند از فضای سبز استفاده کنند ایجاد ترس کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟