بی‌خبری از زلزله‌‎زدگان روستاهای میانه به دلیل عدم آنتن‌دهی موبایل

 به گزارش رکنا، به نقل از خانه ملت، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تیتر روزنامه های خارجی که به دنبال حفظ منافع آمریکا هستند، اظهار داشت: در یکی از این روزنامه های خارجی آمده است پمپئو حرکت ایران دربرابر اقدام خرابکارانه بازرس آژانس را ظالمانه عنوان کرده است با این حال ما از آنها تشکر می کنیم که اگر نبودند ایران بیدار نمی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلسی که قصد دارند مجدد در عرصه انتخابات حضور یابند باید بدانند مردم از ما چه می خواهند، یادآور شد: کار آمریکایی ها درست است چرا که بلد هستند چگونه منافع ملی خود را حفظ کنند اما ما چه می کنیم؟ وزیر امور خارجه مان را به مجلس می کشانیم، او را عصبی می کنیم و بعد اتفاقاتی هم رخ می دهد.

فرمند در ادامه با اشاره به زلزله اخیر میانه بیان داشت: اگر به خاطر عشق به خدا نبود یک عده بسیجی و جوان خالص به میانه نمی رفتند تا به کمک زلزله زدگان بشتابند، زلزله زدگانی که هیچ مسئولی به فکر آنها نیست.

این نماینده مردم میانه در مجلس در ادامه با اشاره به تیتر روزنامه کیهان با عنوان بسیج سریع امکانات بومی و کشوری برای کمک به زلزله زدگان میانه، اظهار داشت: اما می دانید در حقیقت چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ زلزله بم، ورزقان و کرمانشاه را به یاد بیاورید. مسئولان فقط بازدید می کنند و حتی با حضورشان مانع خدمات رسانی می شوند چرا که مسئولان استانی باید از آنها پذیرایی کنند، پس نیایند بهتر است.

وی افزود: در مسیر که بودم، آقای پزشکیان با من تماس گرفت و گفت به میانه برگرد ببین چه خبر است؛ دو دل شدم. فرد دیگری با من تماس گرفت و گفت نیامدی اما اینها(مسئولان) آمدند، سلفی ها را گرفتند و برگشتند؛ بعد از این تماس وزیر جوان با من تماس گرفت که خطاب به او گفتم به یاد داری درباره وضعیت ارتباطی روستاها و آنتن دهی موبایل گفتم و به من خندیدی؟ آن روز گفتم که در آمریکا سرخ پوستان آتش روشن و خاموش می کنند و با دود به هم علامت می دهند اما مردم میانه این شیوه را بلد نیستند و نیاز به موبایل دارند اما جدی نگرفتید و امروز که کل روستا خراب شده کسی نمی تواند اطلاع رسانی کند چون موبایل آنتن نمی دهد.

فرمند ادامه داد: در یک روستا مراسم ازدواجی در حال برگزاری بود که طبق رسوم بعد از ساعت یک و دو شب شام می دهند از این رو خوشبختانه تمام روستا در نقطه ای جمع بودند که از زلزله در امان ماندند اما تمام روستا از بین رفته و هیچ کمکی به روستاهای میانه نرسیده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خانه افراد کم درآمد امروز از بین رفته و فاجعه ای به بار آمده است، خاطرنشان کرد: حدود 2 سال پیش، مجری صداوسیما با دختر 8 ساله ای از یکی از روستاهای میانه در حال مصاحبه بود که آن دختر با حرارت صحبت می کرد و وقتی مجری از او علت این عصبانیت را پرسید پاسخ داد که می خواهم مملکتم را درست کنم؛ روز زلزله پیکر او که حالا 10 ساله بود از زیر آوار درآمد و این ها برای ما درد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟