حجم ویدیو: 11.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش خبرنگار رکنا، نخستین نشست خبری اسماعیلی با حضور خبرنگاران، تصویربرداران و اصحاب رسانه لحظاتی پیش در دادگستری کل استان تهران شروع شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در 19 فروردین در جلسه مسئولان عالی قضایی، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران را به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی کرد و با اشاره به درخواست حجت‌ الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای مبنی بر واگذاری سمت سخنگویی دستگاه قضایی گفت: جهاد و اجتهاد آقای محسنی اژه‌ای بر کسی در قوه قضاییه پوشیده نیست و حضور ایشان در دستگاه قضایی همواره مغتنم و موثر بوده است.

وی افزود: با توجه به درخواست آقای اژه‌ای مبنی بر واگذاری جایگاه سخنگویی قوه قضاییه، ضمن تقدیر از تلاش‌های ایشان در سمت سخنگویی، آقای اسماعیلی که از قضات شریف و مدیران دلسوز و تلاشگر دستگاه قضایی هستند، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه این مسئولیت مهم را برعهده خواهد داشت.

اسماعیلی علاوه بر اینکه ریاست کل دادگستری استان تهران را به عهده دارد، مسئولیت‌هایی از جمله ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و همچنین دادستانی مشهد را به عهده داشته است.

محسنی اژه‌ای که همچنان به عنوان معاون اول قوه قضاییه به فعالیت خود ادامه می‌دهد از سال 89 تاکنون 136 نشست خبری برگزار کرده است. او در سال 89 که دادستان کل کشور بود، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه معرفی شد و هر ماه با برگزاری نشست های خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می داد.

غلامحسین اسماعیلی در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: در پایان سال 1397، بر مبنای ماموریت و مسئولیت دادسرای انتظامی قضات که علاوه بر آنکه مسئولیت رسیدگی به تخلفات قضات را عهده‌دار است، ماموریت دارد قضات ساعی، پرتلاش، کارآمد، ایثارگر و فرهیخته را مورد تشویق قرار دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه دادسرای انتظامی قضات وظیفه دارد برای همه قضات، کارنامه قضایی تشکیل دهد، از ناحیه دادسرای انتظامی 6 هزار و 409 نفر از قضات واجد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با عفوی که رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اعطا کردند قریب به 100 هزار نفر از زندانیان مشمول عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند که حدود 60 هزار نفر آنها از زندان آزاد شدند و حدود 40 هزار نفر دیگر، تخفیف و تقلیل محکومیت دریافت کردند که یک عنایت از ناحیه نظام و اثبات پایداری و صلابت نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضا به ویژه شعب ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، با صلابت و بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی به این پرونده‌ها را ادامه می‌دهد و در حد فاصل آخرین جلسه‌ نشست خبری حجت‌الاسلام تا الان، شعب ویژه بیش از 80 نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی، پولی، بانکی، ارزی و ارزاق عمومی را محکوم کردند و احکام قطعی آنها صادر شده و در مرحله اجراست.

اسماعیلی گفت: در شعبه اول رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران اقتصادی ، قربانعلی فرخزاد به جرم مشاکرت در اخلال نظام ارزی از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل 20 سال حبس، پرداخت جزای نقدی و ضبط ارزهای مکشوفه، تیمور عامری برمکی 20 سال حبس، پرداخت جزای نقدی، علیرضا عامری برمکی به تحمل 20 سال حبس، جزای نقدی، جلیل مکی سلطانی به تحمل 6 سال حبس، حیدرضا عامری به تحمل 20 سال حبس و سید محمود صفار به تحمل هفت سال حبس محکوم شدند.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: در شعبه دیگر آقایان توسلی، کاظمی و بخشایش هر کدام به تحمل 20 سال حبس و جزای نقدی و مجازات شلاق محکوم شدند که بیانگر عزم و اراده جدی دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟