البرز یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است

به گزارش رکنا، آخرین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم Crime استان البرز در سال 95 با هدف «ارتقای سطح تعامل و همکاری دستگاه‌های مشمول در امر  پیشگیری از وقوع جرم برای جلوگیری از موازی‌کاری در نحوه بهره‌برداری قضایی و انتظامی از دوربین‌های مداربسته و پلاک‌خوان» در محل دادگستری کل استان البرز برگزار شد.
احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در این نشست با اشاره موفقیت‌های دادگستری استان البرز در حوزه پیشگیری گفت: امسال سال موفق و پرکاری در این حوزه بود و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در کشور توانست نمره خوبی را کسب کرده و در بین استان‌های کشور رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.
وی برنامه‌های متنوع نظیر مبارزه به قاچاق Contraband کالا و ارز، اجرای قانون Law پیش فروش ساختمان، برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه سرقت، مبارزه با مال‌خرها،  طرح «نماد» برای دانش‌آموزان، آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره پیش از طلاق را بخشی از قدامات قابل تحسین اجرا شده توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برشمرد.

اصلاح ذهنیت نسبت به استان البرز

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اعلام اینکه اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در استان فراتر از برنامه‌های اعلامی قوه بوده توضیح داد: به دلیل همین اقدامات در سال‌های اخیر شاهد هستیم که ذهنیت شکل گرفته در مورد استان البرز و شهرستان کرج که در گذشته به عنوان کانون بزهکاری و حیات خلوت مجرمین شناخته می شد اکنون اصلاح شده است.
وی ادامه داد: قاطعانه می‌گویم که با همکاری دستگاه‌های مختلف قضایی، انتظامی، امنیتی و اجرایی، امروز استان البرز جزو امن‌ترین استان‌های کشور بوده و از بالاترین سطح امنیتی مطلوب برخوردار است.
فاضلیان، آمار را شاهدی بر ادعای خود عنوان کرد و توضیح داد: بر اساس آمار، میزان جرایم خشن و نرخ بزهکاری روند کاهشی دارد که این موفقیت جز در نتیجه همدلی و همراهی دستگاه های مختلف میسر نبود.

آمادگی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در استان البرز گفت: به دلیل شرایط کنونی و بسترهای موجود، البرز برای تمام کسانی که می‌خواهند در پیشرفت کشور نقشی داشته باشند بهترین گزینه است و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان نیز این آمادگی را دارد تا در بالاترین سطح از سرمایه‌گذاران حمایت‌های قانونی را داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش غیرقابل انکار تکنولوژی در پیشگیری از وقوع و کشف جرم، بیان کرد: دوربین‌های مداربسته و پلاک‌خوان به عنوان یک ضرورت در تامین امنیت شهروندان پذیرفته شده و روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای نظارتی و کنترل ترافیک امروزی نیست.

کمک دوربین‌های نظارتی به انضباط شهری

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه کشورهای پیشرفته در استفاده از دوربین‌های شهری، این اتفاق در کشور ما نیز از سال‌های قبل آغاز شده و در استان البرز نیز اقداماتی انجام شده هرچند کافی نیست.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز برخورداری از امنیت و انضباط شهری را حق طبیعی شهروندان دانست که با نصب دوربین‌های ترافیک و نظارتی و حذف عامل انسانی این مطالبه مهم محقق می‌شود.
وی در پایان با تاکید بر اطلاع رسانی صداوسیما به شهروندان درباره ثبت و ضبط تخلفات رانندگی انجام شده توسط آن‌ها تصریح کرد: اقدامات عملیاتی شده در مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی تنها مقدمه اقدامات وسیع‌تر در این حوزه است که لازمه رسیدنه به نقطه ایده‌آل، حل اختلاف‌نظرها و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.
این نشست به ریاست رئیس کل دادگستری استان البرز و با حضور مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، علی قنبر زمانی سرپرست معاونت استانداری البرز و فرماندار ویژه کرج، تعدادی از فرماندهان حوزه پلیس Police راه و راهور ناجا و دیگر مسئولان دستگاه‌های مرتبط در دادگستری استان البرز برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟