جمع آوری زکات توسط مردم و داوطلبانه است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  حجت الاسلام باب اله شهسواری در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با مدیرکل صداوسیمای استان قزوین که به منظور تجلیل از همکاری و تعامل صداوسیمای مرکز استان در ماه مبارک رمضان با کمیته امداد، برگزار شد، بیان کرد: یکی از دستورات الهی جمع آوری زکات است که به صراحت در قرآن آمده است.

وی ادامه داد: مهجور ماندن زکات دغدغه ای بود که با پیگیری و تدبیر رهبری معظم انقلاب پیگیری شد و از سال 84 جمع آوری زکات آغاز شد که در استان قزوین در این سال 10 میلیون تومان زکات جمع آوری شد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اگر امروز تعداد زکات دهندگان، تعداد روستاهای زکات دهنده و میزان زکات جمع آوری شده افزایش یافته به واسطه تبیین و فرهنگ سازی بوده است چراکه با اجبار و یا روش های غیر دینی نمی توان دین را جاری کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) همه اقداماتش داوطلبانه و مردمی است، از آن جمله جمع آوری زکات است که طی سال 1400 بیش از 36 میلیارد تومان زکات توسط خود مردم و به صورت داوطلبانه پرداخت شده است.   

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: در سال 1400 بیش از 36 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که هشت میلیارد تومان آن زکات مستحبی بوده و این به این معناست که مردم ما علیرغم همه سختی ها و مشکلات، با تبیین و شنیدن دستورات الهی، در اجرای آن جلودار هستند.

وی با تقدیر از عاملان تصریح کرد: بیان مقام معظم رهبری برای جهاد تبیین هم بر همین معناست چراکه دین باید بر دلها بنشیند تا شیرینی اجرای احکام الهی جامعه را عطرآگین کرده و ترنم آیات الهی به جامعه جان ببخشد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: عاملان زکات با استفاده از آبرو و کلام و اخلاق خود برای اجرای زکات تلاش می کنند و این اقدامات است که به زندگی ما برکت می دهد و نتیجه اش را در ابعاد مختلف زندگی می بینیم.

وی یادآورشد: انتظار از صداوسمیای استان نیز انعکاس فعالیت های زکات است چراکه در استان قزوین بیش از 80 درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان هزینه می شود .

 

کدخبر: 786307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟