افزایش مشارکت مردمی سیاست جایگزین توسعه اداری کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،مهرعلی حق گویان در دیدار با امام جمعه محمدیه بیان کرد: با گسترش شهرها و ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید خدمت رسانی به محرومان ساکن در این مناطق ضروری است.

وی با تاکید بر این موضوع که کمیته امداد هیچ نقشی در ایجاد فقر و محرومیت ندارد، ادامه داد: سیاست این نهاد ارائه خدمت بی وقفه و متناسب با شأن خانواده‌های نیازمند بدون گسترش تشکیلات اداری و با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد برنامه‌ای برای توسعه مجموعه اداری و ساختمانی ندارد از این رو برای ارتقا خدمت رسانی در نقاط مختلف رویکرد واگذاری کارها به مردم از طریق همکاری با مؤسسات خیریه و تأسیس و تقویت مراکز نیکوکاری پیگیری می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس وظایف محوله علاوه بر امداد رسانی به محرومان در زمینه‌های مختلف از قبیل خدمات معیشتی، اشتغال، مسکن، تحصیل، درمان، ازدواج و … موضوع توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه را نیز در دستور کار دارد و راه کار تحقق این امر با واگذاری کار به مردم محقق می‌شود که برای اجرای این برنامه طرحی به نام مراکز نیکوکاری در حال اجرا است.

حق گویان عنوان کرد: در مرکز نیکوکاری کار جذب مشارکت‌های مردمی و خدمت رسانی به محرومان به صورت کامل از طریق مرکز نیکوکاری انجام می‌گیرد و مردم در این مراکز خود میدان دار کار انفاق و نیکوکاری هستند.

حق گویان خاطرنشان کرد: از طرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) با مؤسسه‌های خیریه دارای مجوز همکاری دارد و هم اکنون با هم افزایی با برخی مؤسسه‌های خیریه در حال ارائه خدمت به نیازمندان هستیم و تجربه نشان داده است که کاری که با دست مردم انجام می‌شود نتیجه بخش و مثمر ثمر خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این نهاد خدمات مختلف و متنوعی به خانواده‌های ولی نعمت تحت حمایت ارائه می‌کند ولی قطع یقین کار مردمی برکات زیادی داشته و خواهد داشت.

در ادامه امام جمعه محمدیه اظهار کرد: هرکس از کار مردم گره‌ای باز کند در درگاه الهی عزیزتر است و این عزت، عزت الهی که همانا نتیجه تجارت با خداوند سبحان است.

حجت الاسلام بها الدین حسینی گفت: کمیته امداد ملجا محرومان و نیازمندان است بنابراین باید تلاش کنیم مشکلات و گره‌های خاص را با استفاده از ظرفیت‌های لازم رفع کنیم.

وی یادآور شد: انتظار این است که کمیته امداد امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در همه عرصه‌ها حضوری شایسته داشته باشد تا بتوانیم مرحمی بر آلام محرومان گذاشته و مشکلات آنها را رفع کنیم.

 

کدخبر: 735201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟