شبیخون پلیس سمنان با چاقوکشی اراذل و هنجارشکنان اینستاگرامی

به گزارش رکنا،فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از دستگیری عامل چاقوکشی در پارک بلد مسکن مهر این شهر که باعث مجروحیت یک شهروند شد، خبر داد و گفت: در پی اعلام یک مورد چاقوکشی در مسکن مهر این شهرستان با گزارش جراحت مضروب، دستگیری مخلان نظم و امنیت در دستور کار کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

سرهنگ عباس عرب افزود: پس از تحقیقات لازم از فرد آسیب‌دیده، ماموران با اقدامات تخصصی و کار اطلاعاتی توانستند محل اختفای ضارب را که یکی از اراذل و اوباش نوظهور شهر بود شناسایی و در عملیاتی او را دستگیر کنند.

وی یادآورشد: در بازجویی های پلیس، متهم به چاقوکشی با انگیزه اختلاف شخصی اعتراف کرد و همراه با پرونده به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی سمنان با بیان اینکه متهم با تشخیص بازپرس پرونده پس از تعیین قرار وثیقه روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: اراذل و اوباش و قداره‌کش‌ها بدانند به نام قانون با آنان برخورد می شود و خواری و ذلت عاقبت گردن‌کشی آنها خواهد بود.

۵۶ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در شاهرود مسدود شد

فرمانده انتظامی شاهرود هم از پاکسازی و مسدود کردن ۵۶ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد و گفت: با هدف سالم‌سازی فضای مجازی در پایش شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا این شهرستان ۵۶ صفحه با محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که گسترش اعمال مجرمانه را به دنبال داشت، شناسایی شدند و با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی درباره آنها اعمال شد.

سرهنگ علیرضا شائینی بیان کرد: تمام محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحه‌های اینستاگرامی حذف و صاحبان آن به رعایت اخلاق ارشاد شدند و با مسدودسازی تارنماهای در اختیار آنان، برای برخورد و تصمیم‌گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر احترام به مطالبات و دغدغه های مردم به ویژه خانواده ها در خصوص سالم‌سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این فضا، افزود: شناسایی و برخورد قانونیِ بازدارنده با شبکه‌های سازمان‌یافته و مجرمانی که به صورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتواهای مبتذل در فضای مجازی می کنند، در اولویت ماموریتی پلیس فتا است.

شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند؛ به پایگاه اینترنتی پلیس فتا مراجعه کنند و از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرایم سایبری جلوگیری کنند.

 

کدخبر: 997525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟