اعضای هیات انتخاب آثار داستانی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

به گزارش رکنا به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بیژن میرباقری، هاتف علیمردانی، محمدرضا شفاه، مریم بحرالعلومی، امیر بوالی، یوسف منصوری و امیر پذیرفته، 7 عضو هیات انتخاب بخش آثار داستانی این دوره از جشنواره هستند.

بیژن میرباقری

بیژن میرباقری متولد ۱۳۴۷ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی و فیلم‌برداری است. این فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، فیلم‌هایی همچون «ما همه خوبیم»، «روز برمی‌آید»، «دوزخ برزخ بهشت»، «طبقه سوم»، «ربوده شده» و «ناطور خط هفت» و سریال‌هایی همچون «نو عروس»، «داوران»، «چهارگاه» و «رنج پنهان» را در کارنامه خود دارد. مربی‌گری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساخت انیمیشن‌های «آفتاب می‌شود»، «مه‌سا»، «مرد و سایه» و «گل» و نیز کارگردانی فیلم‌های کوتاه «دو خواهر»، «نامه نانوشته»، «خاموشی» و «زیر پلک» از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای میرباقری بوده است. او نگارش فیلمنامه سریال «جیرفت»، طراحی قصه سریال «صاحبدلان» و بازنویسی فیلم‌نامه فیلم سینمایی «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را هم در کارنامه خود دارد. تهیه‌کنندگی مستندهای «ساکن خانه نارون» و «آبادان شهر گمشده» و فیلم‌های سینمایی «ناطور» و «سردباد» از دیگر فعالیت‌های این سینماگر به‌حساب می‌آید.

هاتف علیمردانی

هاتف علیمردانی متولد ۱۳۵۵ در تهران است. این نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، آثاری همچون «راز دشت تاران»، «یک فراری از بگو»، «به‌خاطر پونه»، «مردن به وقت شهریور»، «کوچه بی‌نام»، «هفت‌ماهگی»، «آباجان»، «کلمبوس» و «ستاره بازی» را در کارنامه خود دارد. از افتخارات ثبت شده در کارنامه این فیلمساز می‌توان به کسب جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه‌های ویژه و جایزه ویژه منتقدان از جشنواره بین‌المللی کودک برای «راز دشت تاران»، دریافت عنوان فیلم منتخب مردم در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک برای «یک فراری از بگو» و کسب جایزه بهترین فیلم از برایت لایت هالیوود برای فیلم «ستاره بازی» اشاره کرد.

محمدرضا شفاه

محمدرضا شفاه متولد ۱۳۶۰ در تهران فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته سینما از دانشگاه رن فرانسه است. این تهیه‌کننده سینما آثاری همچون «بیست و یک روز بعد»، «دیدن این فیلم جرم است»، «مصلحت» و «هناس» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. وی تأسیس خانه فیلم داستانی، مدیریت انجمن سینمای جوان تهران و عضویت در شورای مرکزی و دبیری ارتباطات و امور بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا را در سوابق اجرایی خود دارد. همچنین از سوابق علمی و پژوهشی وی می‌توان به تدریس فیلمنامه‌نویسی در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران، تألیف مجموعه تحقیقی «بررسی سینمای ایران» و همچنین تألیف رساله تحقیقی به زبان فرانسه با عنوان «تاثیر شعر فارسی بر سینمای جنگ ایران» اشاره کرد. او علاوه‌بر تهیه‌کنندگی در سینمای بلند، تولید فیلم‌های کوتاه داستانی مانند «لکه»، «رو به قبله» و «دیگر هیچ نبود» را هم بر عهده داشته است.

مریم بحرالعلومی

مریم بحرالعلومی متولد ۱۳۶۴ در تهران است که تحصیلات خود در حوزه کارشناسی سینما، تلویزیون و رادیو را در دانشگاه استانبول به سرانجام رسانده است. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما فیلم‌هایی همچون «پاسیو»، «شهربانو»، «قطع فوری»، «تابستانی که برف آمد» و «مُورف» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. بحرالعلومی سابقه عضویت رسمی در کانون کارگردانان خانه سینما، عضویت در جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی ایران، عضویت در آکادمی داوران بیستمین جشن سینمای ایران، عضویت در شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های ایرانی کانادا و نیز سابقه پخش‌کنندگی بین‌المللی فیلم کوتاه را هم داشته است. از افتخارات کارنامه بحرالعلومی می‌توان به دریافت سیمرغ بهترین کارگردان آسیایی از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، جایزه بهترین فیلم جشنواره بروژ بلژیک، جایزه بهترین فیلم جشنواره جهانی سیدنی استرالیا، دیپلم افتخار فیلم‌ساز برتر فیلم کوتاه از پارلمان فرهنگی ریچموندهیل کانادا، دیپلم افتخار بهترین فیلم‌ساز زن هجدهمین جشنواره فیلم داکا، جایزه بهترین فیلم‌ساز زن بیستمین جشنواره فیلم داکا، جایزه بهترین فیلم جشنواره زنان استرالیا و حضور در بیش از ۷۰ جشنواره معتبر سینمایی جهان اشاره کرد.

امیر بوالی

امیر بوالی متولد ۱۳۵۹ در آبادان است که در حال حاضر دانشجوی دکتری پژوهش هنر و دارنده کارشناسی ارشد در حوزه تولید سیماست.

این فیلم‌نامه‌نویس در فرآیند تولید فیلم‌های سینمایی «کت چرمی» و «سینما متروپل» به عنوان مشاور حضور داشته و نگارش فیلم‌نامه فیلم‌های تلویزیونی «سایه‌های آرزو»، «دوباره بهار» و «بغض شیشه‌ای» را هم در کارنامه خود دارد. از سوابق حرفه‌ای و اجرایی او می‌توان به عضویت در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره فیلم شهر، عضویت در شورای پروانه نمایش غیرسینمایی سازمان سینمایی، عضویت در شورای فیلم‌نامه بنیاد فارابی، عضویت در شورای تأیید صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم‌اولی سازمان سینمایی، عضویت در هیات داوران جشنواره جام‌جم، مدیریت گروه تولیدات الف ویژه سیمافیلم، مدیریت طرح و برنامه مرکز سیمافیلم، مدیریت دفتر طرح و نظارت مرکز گسترش، تدوین کتاب «زیباشناسی انتقال‌های تصویری»، دبیری بخش تدوین در ماهنامه «صنعت سینما»، فیلم‌نامه‌نویسی، مدیریت امور برنامه‌های مرکز سیمای استان‌ها، عضویت در هیات انتخاب جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران و عضویت در انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اشاره کرد.

یوسف منصوری

یوسف منصوری متولد ۱۳۶۷ در تهران است و کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دارد. این تهیه‌کننده سینما، علاوه‌بر دبیری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و مجموعه کوتاه نمایشی «تکضرب» به کارگردانی حمید نعمت‌اله را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. کارگردانی و تهیه‌کنندگی برنامه‌های سینمایی «هفت» و «ساعت سینما» و نیز عضویت در شورای فیلم و سریال شبکه سه از فعالیت‌های منصوری در تلویزیون بوده است.

امیر پذیرفته

امیر پذیرفته متولد ۱۳۷۱ در رفسنجان و کارگردان سینمای کوتاه است. او که کارشناسی بازیگری دارد، پیش‌تر کارگردانی سه فیلم کوتاه مستند و داستانی با نام‌های «دِلَنْدروا»، «کپسول» و «اندروا» را در کارنامه خود ثبت کرده است. او سابقه عضویت در هیات انتخاب و داوری شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، بوشهر-خلیج فارس را هم داشته است و از افتخارات او می‌توان به کسب جایزه بزرگ سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و نیز دریافت جایزه بهترین فیلم از سی‌ونهمین دوره این رویداد اشاره کرد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

کدخبر: 933303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟