کدام هنرمندان بین‌المللی به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند؟

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در این دوره میزبان بسیاری از هنرمندان ایرانی و ۸ گروه و هنرمند بین المللی است.

به گزارش رکنا، بر اساس شنیده‌ها نگاه جشنواره سی و پنجم نسبت به دوره‌های پیشین کیفی‌تر است؛ از این رو گروه‌های خارجی حاضر از سابقه هنری خوبی برخوردار هستند که ما بخشی از فعالیت‌های آنان را گردآوری کرده و در این گزارش معرفی می‌کنیم.

البته اطلاعات کافی از سه گروه شرکت کننده در دسترس نبود و لذا اطلاعات ۵ گروه ذکر شده است.

خواننده و دوتار نواز ترکمنستانی

پلوان (پهلوان) حمیدوف خواننده و دوتار نواز ۴۶ ساله اهل ترکمنستان در ۵ سالگی به آوازخوانی و دوتارنوازی علاقه‌مند شد و نزد بزرگان موسیقی ترکمنستان آموزش دید.

او موفقیت‌های زیادی در مسابقات موسیقی کشوری و بین المللی کسب کرده است و در سال ۲۰۰۷ به عنوان هنرمند ارجمند ترکمنستان و در سال ۲۰۰۹ به عنوان هنرمند مردمی ترکمنستان انتخاب شد.

کدام هنرمندان بین‌المللی به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند؟

خواننده ۵۵ ساله جمهوری آذربایجان

زبیت نبی زاده خواننده ۵۵ ساله اهل جمهوری آذربایجان آوازخوانی را به صورت آکادمیک در دانشگاه دولتی فنی موسیقی باکو و دانشگاه فرهنگ و هنر فرا گرفت.

او در تور‌های موسیقی خارجی بار‌ها نماینده جمهوری آذربایجان بوده است و در سال ۲۰۰۵ او را به عنوان هنرمند محترم و در ۲۰۱۱ به عنوان هنرمند مردمی کشور آذربایجان انتخاب کردند. همچنین او مفتخر به دریافت جایزه ریاست جمهوری در ۲۰۱۹ شد.

کدام هنرمندان بین‌المللی به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند؟

نوازنده ساز‌های ترومپت ایتالیایی

لوکا آکوینو نوازنده ساز‌های ترومپت و فلوگل هورن ۴۶ ساله ایتالیایی در ۱۹ سالگی به صورت خود آموز شروع به نواختن ترومپت کرد.

او به مدت ۲ سال نوازندگی ترومپت را برای تحصیل در کارشناسی ارشد اقتصاد را رها کرد، اما پس از مدتی عشق به موسیقی او را به مسیر اصلی خود برگرداند و زندگی خود را وقف مطالعه ساز‌های مورد علاقه اش کرد.

این نوازنده در برخی از بنا‌های مهم تاریخی به اجرای موسیقی پرداخته و اجرا‌های زیادی در سر تا سر جهان داشته است و جوایز موسیقی بسیاری را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۱۶ ترومپتی را با نام تجاری Aquino با همکاری یک صنعتگر هلندی راهی بازار کردند.

او در عرصه موسیقی بسیار خلاق است و روی صدا‌های الهام گرفته از طبیعت کار و موسیقی را در مکان‌های غیر معمول آزمایش می‌کند. فضای آکوستیک بنا‌های تاریخی عنصر اصلی اجرا‌های اوست که این بار در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در ایران به روی صحنه خواهد رفت.

کدام هنرمندان بین‌المللی به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند؟

پیانیست ۳۰ ساله بلژیکی

فلورین نواک در یک خانواده اهل موسیقی به دنیا آمد. در ۴ سالگی استعداد او در نواختن پیانو کشف شد. در سن ۱۲ سالگی به عنوان استعداد استثنایی جوان شناخته شده و برای تحصیل به یک مدرسه معتبر رفت.

یکی از استادان او به نام بریژیت انجرر در موردش اینطور نوشته است: «من از بلوغ، توانایی‌های فنی، هوش و موسیقی طبیعی او بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام. من در مورد آینده درخشان او به عنوان یک پیانیست شک ندارم.»

در ۱۵ سالگی در ۸ مسابقه موسیقی حضور پیدا کرد و  برنده شد. او تا به امروز جایزه‌های معتبر جهانی زیادی را کسب کرده و در جشنواره‌های مختلفی در فرانسه، آلمان، چین، کره و ایالات متحده دعوت شده و با ارکستر‌های زیادی همکاری داشته است.

کدام هنرمندان بین‌المللی به جشنواره موسیقی فجر می‌آیند؟

خواننده، آهنگساز و نوازنده عود تونس

ظفر یوسف در یک خانواده متوسط روستایی متولد شد. پدر بزرگ او که یک موذن بود و او را به تلاوت قرآن کریم تشویق می‌کرد.

او در سن ۶ سالگی پتانسیل صدای خود را کشف می‌کند و صدای خود را با بازخوانی ترانه‌های پخش شده از رادیوی مادرش در آشپزخانه محک می‌زند، او رادیو را «مهمترین مدرسه» برای خود می‌داند.

در همین زمان به مرور به موسیقی جاز علاقه‌مند شد و زمان زیادی را با آوازخوانی در حمام روستا صرف کرد و از پژواک صدای خود لذت برد. در این دوران او اسباب بازی مورد علاقه خود را کشف کرد.

موذن‌های محلی پس از کشف صدای زیبایش او را ترغیب به خواند اذان برای مسجد کردند، او با استفاده از یک میکروفون ارزان قیمت این کار را انجام داد و صدای او از مناره‌های مسجد پخش شد. این نخستین تجربه او در رویارویی با مخاطب بود که بعد‌ها ۷ آلبوم استودیویی و صد‌ها اجرای زنده در سراسر دنیا را برای او به ارمغان آورد.

او تا کنون با هنرمندان مطرح زیادی همکاری داشته است و به زودی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه خواهد رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟