ورود کرونایی حدود هزار مسافر از ترکیه به ایران

به گزارش رکنا، جواد آقازاده عصر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهارکرد: با ورود این تعداد مسافر از کشور ترکیه 895 نفر از این افراد مورد تست سلامت قرار گرفتند که نتیجه آزمایش 28 نفر مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: از افرادی که نتایج آنها مثبت اعلام شده چهار نفر ساکن آذربایجان غربی بوده و مابقی ساکن سایر استان‌های کشور هستند که تدابیر درمانی و بهداشتی در این زمینه اتخاذ شد.

آقازاده با اشاره افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان و روند اجرای نامناسب طرح فاصله گذاری هوشمند در استان گفت: نظارت و بررسی‌ها برای اجرای این طرح تشدید شود چرا که با وجود اجرای این طرح شاهد تجمع زیاد در خیابان‌های شهرهای استان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت هشت واحد مجوز دار تولید ماسک در استان و تعدادی واحدهای مردمی تولیدی در این بخش، گفت: این واحدها با مصوبه کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا و با همراهی نهادهای مسؤول ساماندهی می‌شود.

بهنام شهدی افزود: علاوه بر این، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی باید گرمخانه‌ای برای استریل ماسک‌های واحدهای تولیدی راه‌اندازی کند تا زمینه استفاده مردم از این ماسک‌ها فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه رعایت موارد بهداشتی در راستای ارائه خدمات به شهروندان در اصناف باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: صاحبان مغازه‌ها باید تعهد بهداشتی امضا کنند و آن را در معرض دید عموم قرار دهند.

شهدی خواستار تشکیل کمیته بررسی تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم تا پایان سال جاری شد و گفت: کمیته ویژه‌ای باید میزان ذخیره موجود و نیاز استان تا پایان سال به کالاهای اساسی را بررسی و به ستاد اعلام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟