در کنار هنر، دستی هم در ورزش Sport داشت تا جایی که چندین بار سکوی قهرمانی را از آن خود کرد اما در یک بزنگاه دود او را احاطه کرد، هنرش را با مواد گره زد و از قله های افتخار به جوی آب و تکدی گری تنزل یافت. گفت و گوی خبرنگار ما را با یک منبت کار حرفه ای که در کمپ ترک اعتیاد به سر می برد می خوانید.

چند وقت است که در کمپ به سر می بری؟

نزدیک به سه ماه است که به خاطر اعتیاد و همچنین تکدی گری در این مکان روزگارم را سر می کنم.

شغل ات چه بود و چگونه راه دود و دم را در پیش گرفتی؟

گچ کار حرفه ای بودم و حتی آثارم در نگارخانه تهران و شهرهای بزرگ مورد توجه و تشویق قرار گرفت اما هوس و وسوسه دود من را از بلندی به ته دره پرت کرد و هنر Art و حرفه ام را از من گرفت.

در جایی که کار گچ بری می کردم کارگران شب ها دورهمی برگزار می کردند و پای بساط مواد می نشستند و رویای شان را در دود دنبال می کردند. به غیر از کار گچ بری، ورزش رزمی را به طور حرفه ای دنبال می کردم و چندین مقام سوم کشوری را هم کسب کردم. به خاطر هیکل ورزشی و ظاهر تنومندم کسی جرئت تعارف مواد را به من نداشت اما مصرف مواد مخدر، مثل خوره به جانم افتاد و اولین بار دور از چشم کارگران، هروئین را داخل حمام نمره، مزه کردم. گرچه حالم خیلی خراب شد اما بعد از آن ترسم از مواد ریخت و دنبال مواد فروشی رفتم. بعد از این که اعتیاد پیدا کردم دوران طلایی ورزشی ام به دلیل تغذیه نامناسب و تمرین نکردن رو به افول رفت و به ناچار ورزش را هم کنار گذاشتم.

سابقه کیفری هم داری و چطور کار پیکر تراشی و منبت کاری را یاد گرفتی؟

بعد از این که مواد را مزه کردم شروع به خرید و فروش آن کردم تا این که سر این ماجرا گیر افتادم و 3سال از عمرم را پشت میله های زندان Prison گذراندم. داخل زندان اعتیادم را ترک کردم و به سراغ مجسمه سازی و منبت کاری رفتم و به خاطر علاقه و استعداد زیادی که در این حرفه داشتم خیلی زود استاد کار منبت و پیکرتراش شدم.

چطور شد بعد از آزاد شدن از زندان دوباره به سراغ مواد رفتی؟

در جایی که زندگی می کردم آموزشی نبود که به من یاد بدهند چطور از وسوسه مواد مخدر Drugs خودم را دور کنم و به خاطر تنهایی گوشه گیر شده بودم و این بار به سراغ شیشه رفتم زیرا از خماری هروئین وحشت داشتم ولی شیشه این طور نبود. از طریق قلم زنی و گچ کاری پول موادم را در می آوردم. بعد از مدتی با یک دختر آشنا شدم و روزهایم را با او می گذراندم، همسایه ها به خاطر این ماجرا شروع به آزار و اذیتم کردند و وقتی دست شان به من نرسید شروع به کندن زیر خانه ام کردند این گونه خانه ام نشست کرد، غیر قابل سکونت شد و من از آن جا به اجبار رانده شدم.

وقتی دیدم همسایه ها چشم دیدن من را ندارند و خانه ام غیر قابل سکونت شده به ناچار به شهر دیگری پناه بردم و در آن جا مدتی در یک مغازه قلیان فروشی مشغول به کار شدم و شب ها همان جا می خوابیدم. وقتی صاحب مغازه فهمید اعتیاد دارم من را از آن جا بیرون کرد و این گونه بود که بی جا و مکان شدم و در کنار کارتن خوابی تکدی گری می کردم.

گفتی به دلیل هنر پیکر تراشی و مجسمه سازی ات مورد تشویق مسئولان قرار گرفتی چرا از آنان کمک نگرفتی؟

به دلیل کارهای زیبایم خیلی مورد تشویق مسئولان قرار گرفتم و حتی تا مرز عضویت در انجمن گچ برهای ایران پیش رفتم اما به علت اعتیاد و سابقه کیفری که داشتم طرد شدم. مواد باعث شد از قله های افتخار به جوی آب و کارتن خوابی تنزل پیدا کنم .

چطور شد تصمیم گرفتی اعتیادت را ترک کنی و برای آینده ات چه برنامه ای داری؟

وقتی کارتن خواب شدم و گدایی می کردم با یک استاد پیکرتراش آشنا شدم. وقتی او هنرم را دید که چقدر در کار قلم زنی، گچ کاری و پیکر تراشی روی چوب مهارت دارم از من خواست اول اعتیادم را ترک کنم و بعد از آن دوباره با هنر دستم با کمک او آینده ام را بسازم و اگر قسمت شد ازدواج کنم و تشکیل خانواده بدهم.

برای همین این بار تصمیم گرفته ام که از مواد دست بردارم، گذشته سیاهم را جبران کنم، به دوران طلایی ورزشی و کاری ام بر گردم و فردی مفید برای خانواده و جامعه ام شوم.

یوسف صدیقی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حالم با دیدن پسر مورد علاقه ام در فامیل بد می شود!

حمله جن ها به مرد جوان در کرج + فیلم 16+

اعتراف تلخ عمه لیلا به حمید / با او در کودکی چه کرده بودند؟

نقشه زن 38 ساله برای ازدواج شانسی با پسر 23 ساله

محاکمه راننده شیطان صفت اینترنتی با شکایت زن شیرازی + فیلم و عکس

پایان مرگبار علاقه 2 پسر به یک دختر کرجی

تجاوز وحشیانه راننده تاکسی اینترنتی تهران به زن شیرازی + فیلم و عکس

ثروت سوسن و سامان باعث طلاق آن ها شد!

دردسر مرگبار جا ماندن گاز استریل در شکم زن تهرانی پس از زایمان

ناگفته های تلخ حلیمه 11 ساله از تلخی های زندگی اش+ فیلم گفتگو

مرد شیطان صفت ییلاق ماسال دستگیر شد / او به زن تجاوز کرده بود

اعتراف قاتل تاره فارس ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

تجاوز به دختر باکره در خانه زن مطلقه+عکس

خبر خوش برای خریداران مسکن در تهران

کدخبر: 420554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟