تشکری هاشمی: با بودجه 1401 فقط می توان 46 متر مترو در تهران ساخت + فیلم
حجم ویدیو: 57.79M | مدت زمان ویدیو: 00:07:54

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران امروز با ارائه تذکری در صحن علنی شورای شهر با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: در بودجه 1401 نگرانی های زیادی درباره تشدید فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت وجود دارد و متاسفانه دولت محترم توجه جدی به مساله آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی تهران نداشته است.

وی افزود: در بودجه سال 1401 برای تکمیل خطوط اولویت دار متروی تهران تنها حدود 57.2 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که با این بودجه تنها می توان 46 متر مترو می توان مترو ساخت و این واقعا باعث خجالت است که به مردم بگوییم در حالی که در مصوبات قبلی دولت سالانه 18 کیلومتر توسعه مترو پیش بینی شده بود، در بودجه 1401، تنها 46 متر بودجه پیش بینی شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در بودجه 1401 فقط به اندازه ساخت یک ایستگاه برای متروی حومه ای پرند در نظر گرفته شده است. همچنین برای تامین تجهیزات واگن ها برای کمتر از 15 واگن در کل کشور بودجه در نظر گرفته شده است. این در حالی است که حدود 900 واگن متروی تهران نیاز به اورهال دارد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: در حالی که یارانه بلیت مترو و اتوبوس در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود، امسال این بودجه نصف شده است، این در حالی است که مردم با توجه به دشواری های معیشتی، توان پرداخت پول بیشتر برای مترو و اتوبوس را ندارند و شهرداری ها هم در وضعیت مصیبت باری به سر می برند و معلوم نیست با کاهش این مبلغ، چطور می توانیم پاسخ نیاز مردم به حمل و نقل عمومی را بدهیم.

کدخبر: 752982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟