اسکان دائمی زلزله زدگان اندیکا تا یک ماه آینده انجام می شود

به گزارش رکنا، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز، 9 آبان ماه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال احمر و اورژانس خوشبختانه در دقایق اول زلزله اندیکا در منطقه حضور پیدا کرده و نیاز مردم را برطرف کردند.

وی با اشاره به بحث اسکان موقت مردم تصریح کرد: چادرهایی برای اسکان موقت در اختیار زلزله زدگان اندیکا این مناطق قرار داده شد اما چادرها کیفیت لازم را ندارند.

رضایی کوچی عنوان کرد: براساس توافقات انجام شده با رئیس‌جمهور و وزیر کشور قرار است تا به سرعت چادرها تعویض شوند و چادرهایی بزرگتر و با شرایط بهتر در اختیار مردم قرار داده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: پس از این کار بحث اسکان دائم پیگیری خواهد شد و بنیاد مسکن متولی این کار است که اکنون در منطقه مستقر است.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه 12 اکیپ در منطقه کار آواربرداری را آغاز کرده‌اند، گفت: به ما قول داده شده تا حداکثر ظرف مدت یکماه آینده کار اسکان دائمی مردم در مناطق زلزله زده به پایان برسد و مردم در خانه‌های خود مستقر شوند.

وی بیان کرد: مسیر دسترسی به این روستاها بسیار سخت است و جاده دسترسی مناسبی وجود ندارد. در این زمینه علاوه بر بحث اسکان، باید بحث ساخت جاده مناسب در دستورکار قرار بگیرد.

نماینده جهرم در مجلس ادامه داد: عمده امرار معاش مردم منطقه دامداری است و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی باید در بحث تامین خوراک برای دام‌های عشایر در مناطق زلزله زده تلاش بیشتری کند.

رضایی کوچی گفت: در این مناطق جمعیت زیادی تحت پوشش کمیته امداد هستند و با توجه به این مساله انتظار داریم کمیته امداد امام خمینی نیز حضوری پررنگتر در منطقه داشته باشد.

گفتنی است، صبح امروز یکشنبه (9 آبان ) رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس، ایری سخنگوی کمیسیون عمران و نوروزی دبیر کمیسیون عمران  و جمعی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کردند.

در این بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای سرشط و سربازار سوسن در اندیکا از نزدیک روند خدمات رسانی، آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده را بررسی کردند.

در جریان این بازدید، مردم خواستار رسیدگی فوری و ساخت خانه و مراکز نگهداری دام پیش از آغاز فصل زمستان در این منطقه شدند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 735283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟