زیباترین اسامی دختر و پسری در شناسنامه های ایرانی + 10 اسم حیرت آور مورد علاقه ایرانی ها

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران گفت: نورا، ماهلین، فاطمه، هانا و رستا و امیرعلی، آراد، شاهان، علی و آیهان ۵ اسم دخترانه و پسرانه‌ای هستند که در یک سال اخیر بیشترین فراوانی را در بین متولدین تهرانی داشتند.

حسین زین الصالحین مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران در خصوص زمان مراجعه برای ثبت تولد نوزاد و فوت اشخاص افزود: والدین برای آمار دقیق مسئولان زیر ۱۵ روز برای اخذ شناسنامه نوزاد و برای باطل کردن شناسنامه متوفی قبل از ۱۰ روز اقدام کنند. ثبت به هنگام شناسنامه ۹۱ درصد است.

وی با اشاره به فراوانی نام‌های نوزادان در تهران گفت: نورا، ماهلین، فاطمه، هانا و رستا و امیرعلی، آراد، شاهان، علی و آیهان ۵ اسم دخترانه و پسرانه‌ای هستند که در یک سال اخیر بیشترین فراوانی را در بین متولدین تهرانی داشتند.

مدیرکل سازمان ثبت‌احوال استان تهران درباره کاهش سن در شناسنامه گفت: بحث‌ کاهش سن یک تا ۵ سال از طریق مراجع قضایی با ادله مثبت و ۵ تا ۱۰ سال با تشکیل کمیسیون تشخیص سن که مرکب از قاضی، ثبت‌احوال، شورای شهر و فرماندار است استعلاماتش انجام می‌شود. اگر حقی داشته باشند انجام خواهد شد.

وی در پایان پیرامون شرایط جمعیتی تهران گفت: در حال حاضر جمعیت تهران ۱۴ میلیون و ۱۴۰ هزار ۶۵۳ نفر است. از این مقدار ۵۰/۳ مرد ۴۹/۷ زن است. در بحث تولد در تهران کاهش جمعیت ۴/۹ درصدی و در مقوله فوت کاهش ۳۷ درصدی داشتیم.

کدخبر: 875917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟