بایدن دستور ترامپ را باطل کرد

به گزارش رکنا، به گفته مقام‌های ارشد دولت آمریکا ، جو بایدن امروز چهارشنبه ممنوعیت نرم‌افزارهای چینی «تیک‌تاک» و «وی‌چت» را برمی‌دارد و در عوض برنامه‌های نرم‌افزاری متعلق به رقبای خارجی را که ممکن است برای داده‌های حساس آمریکایی‌ها تهدید ایجاد کند، مورد بازبینی قرار می‌دهد.

به گزارش شبکه آمریکایی «بلومبرگ»، بایدن در یک دستور اجرایی، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا را ملزم می‌کند این برنامه‌ها را بررسی و آن‌هایی که خطر امنیتی ایجاد می‌کنند را مسدود کند. این دستور جایگزین اقدامات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌شود که به طور خاص شرکت‌های چینی از جمله تیک‌تاک و وی‌چت را به منظور ممنوع کردن استفاده از آن‌ها در آمریکا هدف قرار می‌داد. اقداماتی که شرکت‌های فناوری در دادگاه‌های آمریکا آنها را به چالش کشیده‌اند.

بر اساس گزاره‌برگ کاخ سفید، داده‌های حساس شامل اطلاعات قابل شناسایی به طور شخصی و اطلاعات ژنتیکی است که برای افرادی فرستاده می‌شود که مستقیماً با دشمنان خارجی آمریکا از جمله چین در ارتباط هستند.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، یک بررسی امنیت ملی جداگانه در خصوص فروش تیک‌تاک به یک شرکت آمریکایی در جریان است و به اقدام امروز بایدن ارتباطی ندارد.

این اعلام در حالی انجام شده که بایدن امروز صبح (به وقت آمریکا) واشنگتن را برای سفری یک هفته‌ای به اروپا، جایی که احتمال می‌رود چین تمرکز اصلی گفت‌وگوها در بین اعضای گروه هفت باشد، ترک کرد.

دولت سابق آمریکا به دستور ترامپ، نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی تیک تاک و وی‌چت را به بهانه جمع‌آوری اطلاعات از این کشور و تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته خود، مجبور کرد به فعالیت‌هایشان در آمریکا پایان دهند.

پیش از آن «وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های نرم‌افزاری چینی را «زورگویی آشکار» توصیف کرده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟