تازه ترین وعده نامزد انتخابات 1400 / زاکانی: مشکل مسکن را حل می کنم / نامزد پوششی نیستم + فیلم
حجم ویدیو: 15.68M | مدت زمان ویدیو: 00:02:08

انتخابات 1400 / علیرضا زاکانی ، رئیس مرکز پژوهاش های مجلس شورای اسلامی از جمله هفت نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، نامزد انتخابات 1400 پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی در پاسخ به این سوال که آیا شما نامزد پوششی سید ابراهیم رئیسی هستید؟ گفت: من فکر می‌کنم برنامه‌هایی که دارم، از ۶ نفر دیگر جامع‌تر است، بنابراین چه دلیلی دارد یک فردی با چنین ظرفیتی، نامزد پوششی باشد.

وی تاکید کرد: نامزدهای پوششی برای هر دو طرف ضرر دارد، هم برای آن کسی که می‌گویند برایش پوششی آمده اند و هم برای کسی که می‌گویند کاندیدای پوششی است.

زاکانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم برنامه‌هایی که دارم، از ۶ نفر دیگر جامع‌تر است. ظرفیت انسانی که بنده طی سه دهه با آنها در دفاع مقدس، دانشگاه و در عرصه سیاست و علم و علم آموزی آشنا شدم از همه این دوستان بیشتر است. ارتباط و تعامل من با استان‌ها شاید بی‌نظیر باشد.

وی گفت: چه دلیلی دارد که یک فردی با چنین ظرفیتی نامزد پوششی باشد؟ این از همان حرف‌های عجیب و غریبی است که از صندوقچه در آوردند و می‌گویند. این هم توهین به آقای رئیسی و هم توهین به بنده و هرکس دیگری است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مساله مسکن گفت: مسکن مناسب برای هر ایرانی یک حق طبیعی است. ما تا امروز به وظیفه خود در حوزه مسکن عمل نکردیم. دولت «اقدام و اصلاح» وظیفه خودش می‌داند که با بهره‌گیری از شایستگان، کارشناسان و کسانی که در این مسیر انگیزه خدمت دارند، برای همه خانوارهای ایرانی تأمین مسکن کند.

زاکانی تاکید کرد: یک دفعه نمی‌شود به همه وعده مسکن داد. ما در وهله اول باید اسکان موقت برای زوج های جوان و کسانی که در معرض ابتلائات و مشکلات هستند، فراهم کنیم. برای این افراد به راحتی می‌توان امکانی را فراهم کرد که به جای اینکه پول به آنها بدهیم، تسهیلاتی را فراهم کنیم که با بهره مندی خوب بین سه تا پنج سال، بتوانند از مسکن استفاده کنند و زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم برای انها تأمین مسکن کنیم.

وی ادامه داد: ما باید خود را مکلف کنیم، برای کسانی که دهک‌های پایین جامعه هستند تأمین مسکن کنیم. همانطور که خودمان را مکلف می‌دانیم اشتغالشان را فراهم کنیم، همانطور که خود را مکلف می‌دانیم فقر مطلق و تأمین اجتماعی فراگیر را مطابق اصل ۲۹ محقق کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی وعده‌ها داده می‌شود که هیچ پشتوانه علمی ندارد اما من حرفی که می زنم، مستندات علمی دارد. کاری که در مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفته است به خوبی نشان می‌دهد که ما روی چه نقطه‌ی گلوگاهی باید دست بگذاریم تا بتوانیم مشکل مسکن مردم را حل کنیم.

زاکانی در پایان تصریح کرد: به شما قول می‌دهم که مشکل مسکن را حل کنم.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟