آتش ‌بس غزه از فردا آغاز می شود

در درگیری روزهای اخیر در نوار غزه ۲۲۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی و ۱۲ شهروند اسرائیلی کشته شده‌اند.

به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی الاخبار گزارش داد که آتش بس بین نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی از بعد از ظهر جمعه آغاز خواهد شد.

در عین حال، یک مقام ارشد سازمان حماس نیز گفت انتظار دارد که آتش‌بس «ظرف یکی دو روز آینده» به دست آید.

تا به حال ده روز از درگیری رژیم صهیونستی و حماس می‌گذرد. این شدیدترین درگیری دو طرف از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است که در آن ۲۲۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی و ۱۲ شهروند اسرائیلی کشته شدند.

موسی ابو مرزوق، از رهبران ارشد حماس، در گفتگویی با شبکه «المیادین» لبنان در شب چهارشنبه گفت: «به نظرم تلاش‌های جاری درباره آتش‌بس به موفقیت می‌رسند. انتظار دارم آتش‌بس ظرف یکی دو روز به دست بیاید و بر بنیان توافق دوجانبه باشد.»

قطع‌نامه‌ای که فرانسه قرار است با فراخوان آتش‌بس به شورای امنیت سازمان ملل ببرد احتمالا فردا (پنجشنبه) موضوع بحث این شورا در نیویورک خواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی شب جمعه خبر از حمله به خانه مقامات و فرماندهان ارشد حماس در غزه داده بود که در آن تسلیحات و‌ «زیرساخت‌های نظامی» آن‌ها مورد هدف قرار گرفت.

جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا ، در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواهان حرکت به سوی آتش‌بس شده بود. گفت‌وگو بین مقامات دو کشور در طول روز چهارشنبه ادامه یافت. گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس، از «یک گفت‌وگوی خوب دیگر» با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، خبر داد و از او بخاطر «پشتیبانی کامل» از اسرائیل تشکر کرد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟