حق شناس نامزد انتخابات 1400 : انتخابات باید آزاد باشد / شکست مسئولان در مواجهه با پدیده کرونا + فیلم
حجم ویدیو: 24.24M | مدت زمان ویدیو: 00:03:18

محمد جواد حق شناس ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ساعتی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات 1400 ثبت نام کرد.

مسئولان از آزمون کرونا سربلند بیرون نیامدند

به گزارش خبرنگار سیاسی رکنا، محمد جواد حق شناس، عصر امروز در وزارت کشور حاضر شد و برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد. این فعال سیاسی اصلاح طلب که اصلیتی بوشهری دارد، دارای مدرک دکترای روابط بین الملل و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. حق شناس سابقه فرمانداری مغان، معاونت سیاسی استانداری تهران ، معاونت سازمان ثبت احوال کشور و ریاست ستاد آزادگان استان تهران را در کارنامه شغلی خود دارد.

حق شناس همچنین در دولت خاتمی ، مشاور وزیر و مدیر کل سیاسی وزارت کشور و معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌است. او در دولت اصلاحات عضو و دبیر کمسیون ماده 10 احزاب و مدتی مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود.

حق شناس در گفت و گو با رکنا درباره برنامه خود برای مقابله با شیوع کرونا گفت: متاسفانه کرونا پدیده ای است که انسان امروز را غافلگیر کرده و شاید بتوان گفت مهمترین موضوعی که در سده اخیر بشریت به صورت فراگیر با آن روبه‌رو شده، پدیده کرونا بوده است. این یک واقعیت است که می توان جهان امروز را به جهان قبل از کرونا و بعد از کرونا تبدیل کرد.

وی افزود: بنابراین در این شرایط، اگر هوشمندی دولتمردان و ساختارهای قدرتمند در حوزه حکومتداری در مقابله با پدیده کرونا قرار گیرد، این مساله می تواند میزان کارآمدی نظام های سیاسی و دولت ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

این نامزد انتخابات 1400 ادامه داد: البته متاسفانه باید عرض کنم که دولت و مسئولان ما امتحان خوبی را در حوزه کرونا پس ندادند، یعنی ما در زمینه پیشگیری و مقابله با این ویروس خوب عمل نکردیم و در این خصوص و به‌ویژه در زمینه تامین واکسن کرونا برای آحاد مردم نقدهای زیادی به دولت وارد است.

حق شناس با اشاره به تلاش کادر درمان برای مقابله با پدیده کرونا عنوان تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و تمام کادر درمان ما در دوره کرونا توانستد یکی از افتخارات بزرگ در زمینه ایثارگری را با تلاش هایشان در زمینه مقابله با کرونا ثبت کنند. با احترام به تمام این بزرگانی که حتی از جان خود گذشتند تا ما بتوانیم جامعه سلامتی داشته باشیم، امیدوارم بتوانیم با همت مضاعفی توسط تمام مسئولان تصمیم ساز کشور بر این مشکل تا پایان امسال قائق آییم.

قانون اساسی مردم را از حق انتخاب آزاد بهره مند کرده است

حق شناس درباره تعدد نامزدهای سرشناس در این دوره از انتخابات این طور اظهار نظر کرد: یکی از اصول شاخص قانون اساسی ، برخورداری مردم از حق آزادی انتخابات است و براساس این اصل، فرصت برای ثبت نام افراد بسیاری در انتخابات ریاست جمهوری فراهم می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: با این حال، امید دارم که ما بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که یک نظام مبتنی بر تحزب و ساز و کارهای حزبی را در کشور تشکیل دهیم تا انتخابات از رویکرد کنونی که مبنی بر حضور مردم بدون ارتباط مناسب با احزاب سیاسی است، ارتقا پیدا کند تا بتوانیم جایگاه احزاب را در نظام انتخاباتی تثبیت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: انتخاب آزاد حق همه مردم جامعه است و ما باید بتوانیم انتخابات آزاد داشته باشیم و به رای و نظر مردم احترام بگذاریم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟