هرکسی در انتخابات 1400 رئیس جمهور شود خونش پای خودش است

به گزارش رکنا، انتخابات1400/ناصر ایمانی، در تشریح دلایل رئیسی برای کاندیداتوری گفت: « علت اصلی اهمیت جایگاه ریاست جمهوری است. اینکه در کشور ما همه قدرت‌ها به قوه مجریه برمی‌گردد و اگر این قوه قوی باشد، شاید کار قوه قضاییه و مجلس هم سبک‌تر شود، باعث می‌شود که رئیسی مایل به کاندیداتوری شود؛ به اضافه اینکه شاید تصور می‌کند که نامزدهای مطرح فعلی در اندازه ریاست جمهوری نیستند و فکر می‌کند که لازم است خودش بیاید».

ایمانی در ادامه دلایل رئیسی برای نیامدن را شرح داد و گفت: «مهم‌ترین علت وضعیت فعلی قوه قضاییه است. قوه قضایه اکنون اوایل یک راهی است که سنگ بنای آن را آقای رئیسی گذاشته و معلوم نیست که اگر خودش نباشد، ادامه یابد. باید مدت زمان معتنابهی در این قوه باشد تا این مشی جا بیفتد و مسیر عادی شود تا رئیس بعدی هم نتواند خارج از ریل حرکت کند . »

وی افزود: «دلیل دوم نیامدن او این است که در این شرایط کشور هر کسی رئیس جمهور شود، خیلی آسیب می‌بیند. کشور از جهات مختلف مثل مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی یا کرونا و ... حالت ویرانه دارد و هرکسی که رئیس جمهور شود اصطلاحا خونش پای خودش است و خیلی سختی خواهد کشید. حتما مورد اعتراض، اتهام و انتقادات بسیار قرار می‌گیرد و فرقی ندارد که رئیسی باشد یا آقای کواکبیان . هر که باشد، مورد فشار است. لذا این برای فردی که اکنون یک مسئولیت بزرگ است مثل رئیسی و قالیباف از خود گذشتگی است که رئیس جمهور شود. عقل منطقی می‌گوید کسانی که مسئولیت دارند این کار را نکنند. »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 681937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟