مردم به برنامه‌های رئیس‌جمهور نگاه کنند نه شعار‌های او

به گزارش رکنا، علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: در نظام جمهوری اسلامی ضمن شرایط کلی که برای رئیس جمهور در قانون اساسی در نظر می‌گیرند، شرایط زمان هم مولفه مهمی در انتخاب اوست، به این معنا که با آگاهی کامل از اوضاع جامعه و با برنامه اعلام نامزدی کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید از سلامت روح و روان برخوردار باشد، اظهار کرد: او باید از توانایی جسمی خوب هم برخوردار باشد؛ چراکه فردی که بیمار است یا دچار مشکلات جسمانی باشد نمی‌تواند تمام وقت کار کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهورِ چهار سالِ آینده کشور باید برخوردار از تجربه‌های رؤسای جمهور قبلی باشد، به این معنی که در عرصه کار‌های اجرایی در سمت‌های مختلف مثل استاندار، نمایندگی مجلس، معاون وزیر و وزارت بوده تا با الفبای کلی کار آشنا باشد. در قانون اساسی آمده است که رئیس جمهور باید پاسدار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد که لازمه آن داشتن کاریزماست تا اگر کسی بر خلاف مذهب یا نظام عمل یا قانون اساسی را لغو می‌کرد، بتواند جلوی آن را بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تشریح کرد: رئیس جمهور باید بیان فصیحی داشته و با مردم به خوبی ارتباط برقرار کند. همچنین او بتواند اعتماد بین دولت و مردم را احیا کند. مردم هم باید دقت کنند که به جای توجه به شعار‌ها به برنامه‌ها نگاه کنند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور کشور باید رابطه خوبی با رهبری برقرار کند. همچنین با توجه به اینکه رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور می‌باشد و اجرای قانون اساسی بر عهده اوست، باید بتواند با روسای دو قوه دیگر رابطه خوبی برقرار و با آن‌ها هماهنگ باشد.

نمازی ادامه داد: در یک سال شرایط کرونایی کشور، حسن روحانی از دفتر خود بیرون نیامده و حتی سفری نرفته است، اما رئیس‌جمهور ضمن رعایت شرایط کرونایی باید خود را با شرایط جامعه وفق دهد و مردمی باشد. مهم‌ترین راهکار رونق اقتصادی در سالی که رهبری آن را جهش تولید نام‌گذاری کرده، داشتن سرمایه است. متاسفانه در کشور سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نمی‌شود و درآمد نفتی ما به دلیل تحریم‌ها به حداقل رسیده است. همه این عوامل باعث قرار گرفتن کشور در بدترین وضعیت اقتصادی و در نتیجه ناامیدی مردم شده؛ ناامیدی یک ملت مهم‌ترین خطر برای پیشرفت و حرکت آن کشور است، بنابراین رئیس جمهور سیزدهم ضمن آگاهی از این اوضاع باید برای آن برنامه دقیقی ارائه کند.

وی تصریح کرد: در زمینه اجتماعی چالشی‌هایی مثل رواج خشونت بین مردم، طلاق و اعتیاد مواجه هستیم. در زمینه فرهنگی هم شاهد نابرابری‌هایی هستیم که باعث توزیع ناعادلانه فرصت و ثروت بین اقشار مختلف جامعه می‌شود. رئیس جمهور باید با توجه به ویژگی‌های خاص این دوران، وارد عرصه انتخابات شود و بتواند برنامه‌ای منطبق با نیاز‌های جامعه ارائه کند.

نمازی گفت: در دوره آینده بیش از دوره‌های گذشته با عرصه بین المللی مواجه هستیم و باید با کشور‌های دوست، تعامل خوبی داشته باشیم؛ بنابراین رئیس جمهور سیزدهم باید آگاه به شیوه برقراری مناسبات و روابط با کشور‌های دیگر و نحوه حضور در مجامع بین المللی باشد؛ همچنین بتواند وزیر خارجه توانمندی را انتخاب کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 675972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟